Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg er den "næsten" lykkelige ejer af et Samsung 63"7705 plasma tv. Til de interesserede kan jeg fortælle, at billedet er fantastisk, ingen brum eller støj og super hurtigt i menuerne. MEN MEN MEN!

Jeg er ved at blive vanvittig. Forsøger at koble min iMac til et Samsung 7705 Plasma via Mini Display->HDMI. Min Mac finder samsung tv med det samme, men uanset hvilken opløsning eller Hertz jeg vælger kommer der ingen billede på TV (Skriver ingen signal) Jeg har læst rundt omkring at man kan indstille Mac'ens frekvens/Hertz eller lignende og at det måske kan hjælpe...

Men hvordan? Jeg har jo kun nogle faste opløsninger og Hertz at vælge mellem i skærmindstillinger?

Nogen gode forslag?

UPDATE:

Har idag testet med 2 forskellige minidisplay til HDMI adaptere, 3 forskellige HDMI kabler (fra 200-700 kr.) et minidisplay til DVI med et DVI til HDMI kabel... Intet resultat.

Det eneste der virker er VGA (Hvilket virker på alle opløsninger, dog kun ved 60Hertz. (Jeg bemærkede at hvis jeg valgte en anden frekvens skrev tv'et at "Opløsningen understøttes ikke af dette tv")

Jeg tror derfor at det hverken er kabler eller opløsningen via HDMI der er problemet, men Hertz'ne. Problemet er så at jeg ved HDMI kun har 1 eller 2 muligheder (50 & 60) der alle er prøvet. (ved 1080P opløsning er der dog 24,25,30,50 og 60 hertz) som mulighed men ingen succes ved nogle af dem.

Jeg har yderligere google't mig frem til at en enkelt havde fået det til at virke med 59 hertz???!!! Men hvordan ændre man en iMac's hertz ud over de standard muligheder den gir???

Eller er der noget helt andet jeg skal være opmærksom på?
Af selliah
Jeg køre min macbook pro men en mini displayport til hdmi konverter også hdmi kabel. Jeg bruger hdmi med 1080p og 60Hz virker perfekt til spil, surfing og det hele :)
Af ThomasMac
Til det samme fjernsyn? Samsung Plasma 7705 ?
(Og du har sat den i HDMI 1 (som hedder HDMI1/DVI)
Jeg har dog prøvet alle HDMI indgange uden succes...
Af selliah
Arr, ups undskyld O-O
Min er koblet til igennem mit anlæg kan jeg se, har kun min ps3 og anlæget direkte til tv'et også har jeg min computer i en hdmi port fra anlæget :o
Prøver lige at koble den direkte til, også giver jeg tilbagemelding :)
Ps. ja det er også 63" C7705 plasma'en jeg har :)
Af ThomasMac
Kanon 1000 tak!
Det er meget interessant!
Af selliah
Hej igen,
Jeg oplever ingen problemer med min Dell bærbar, men må give dig medhold, ved samme indstillinger på mac er der sku intet billede, hmm mystisk ;;)
Af selliah
Hej igen igen, :)
Jeg fandt en lille detalje, jeg ved dog ikke om det er af stor betydning men :)
Når jeg køre min Dell bærbar på 1080p skriver den 59,9Hz og det samme gør den med mac når den køre gennem mit anlæg. Samtidig læste jeg i manualen at mit anlæg kun kan sende 60Hz signal med 480p/i 720p og 1080i altså ikke full 1080p, det er en lille detalje men giv lyd hvis du finder du af noget O_O
Af ThomasMac
Hej
igen, tak fordi du har testet! Som jeg skrev i mit indlæg havde jeg læst et sted om en der kun kunne få billede ved 59 hertz (eller måske var det 59,9) og jeg har en formodning om at det kunne være problemet. Så jeg vil prøve at finde ud af, om man eventuelt via et program kan ændre Mac'ens hertz. Ellers ved jeg ikke rigtigt hvad man kan gøre. O-O
Af viol8r
Jeg er lige med på en lytter.

Står muligvis med samme problem, når jeg får leveret skærmen. Kommer dog til at køre signalet gennem en Onkyo TX-NR808, så det er ikke sikkert, at det bliver et problem.
Jeg har dog i dag koblet Mac Mini'en direkte på en anden Samsung skærm uden problemer, så det lyder meget underligt, hvis det er et problem med en nyere firmware eller noget.

Har du linket til nogle udenlandske tråde, hvor de diskuterer det?

Er det den nye Mac Mini med hdmi eller en gammel (nvidia9400, nvidia320, intel grafik)?

Til at skifte opløsning mv. kan du bruge SwitchRes X - http://www.madrau.com/indexSRX4.html
Af ThomasMac
Min Mac er ikke en Mac Mini, men en af de nye iMac 27 I5.

Jeg har desværre ikke noget link til en debat, det er ikke lykkes mig at finde nogen. (der er ikke mange der har tvet endnu, så jeg er vel en af de første med problemet :(( ) Der hvor jeg har læst det med hertz'ne var fra 2009 med et andet Samsung Plasma - og det var ikke en debat, men bare et indlæg...

Og tak for linket til programmet, det må jeg prøve at kigge på i aften
Mvh
Thomas :) :)
Af selliah
Hvis du køre din mac gennem en reciver får du intet problem da den går ind og manipulere udgangs signalet til dit tv, det er også derfor min den virker når den køre gennem mit sony anlæg :) Samtidig fandt jeg ud af at min godt kan køre mac, hvis jeg køre windows på den så jeg har kun problemet med mac styresystemet :s
Af ThomasMac
Hej igen
Tak, det var netop det med windows jeg også ville prøve. (bemærkede du hvad hertz windows sendte signalet ud med?)

Jeg skal først til at prøve SwitchResX om lidt, det blir spændende at se!
Jeg vender tilbage med status!
Af selliah
Den sendte signalet på 59,9 Hz og windows registrede skærmens navn og det hele :)
Ser frem til at høre hvad du finder ud af, men jeg har heldigvis mit anlæg jeg kan køre igennem når det er alligevel :p
Af viol8r
Hvad grafikkort sidder der i din MacBook Pro?

I iMac 27" er det et ATI så vidt jeg husker, men i de fleste Mac Mini (som folk for det meste bruger til mediacentre) er det nvidia.

Så måske er det primært med ATI, at der er problemer.