Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Keyser zoze
Hej Alle.

Jeg har længe hørt godt af Aldis produkter indenfor computere mm. Folks generelle holdning(den jeg kender til) er at Aldi leverer udmærkede produkter til prisen.

Derfor tænker jeg om det er det samme med deres fjernsyn. Lige nu har de dette tilbud:

http://aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_29/OFF01.SHTML

Det anser jeg for at være ret billigt. Jeg har allerede 2 fladskærme, så dette skal primært bruges på mit kontor til PS3, Wii og sport.

Mit spørgsmål er følgende: Kan dette tv svare sig til prisen? Det er ikke lykkedes mig at finde noget som helst om dette tv på nettet, så ved virkelig ikke om det er værd at kaste penge efter.

På forhånd tak.

Mvh
Af Aron
Hej,

Det kan godt være jeg har overset det, men er der HDMI tilslutning? For der står følgende:

Omfattende tilslutninger f.eks:
- Composite Video In
- Hovedtelefonstik (3,5 mm jackstik)
- Composite Audio In (Cinch)
- Component Video In (YUV)
- PC VGA (15-ben D-Sub)
- 2 x SCART

For hvis det er tilfældet, vil du ikke kunne bruge din PS3/Wii.

Mvh

Aron
Af BrianH
Ja, du har overset det. Der findes i øvrigt næppe en fuld HD skærm uden hdmi

Aron skrev:Hej,

Det kan godt være jeg har overset det, men er der HDMI tilslutning? For der står følgende:

- Composite Video In
- PC VGA (15-ben D-Sub)
- 2 x SCART

Mvh

Aron
Af Atdlex
Jeg har for nyligt købt et Phillips 42" (PFL3604H) LCD tv i expert til 4499,-. Det er møjbilligt, men jeg ventede også længe på det rigtige tilbud.
Jeg har flere kammerater der har købt bærbar igennem aldi. Og jo, du får meget for pengene, meen kvaliteten er vidst ikke altid helt i top..
En af de føromtalte kammerater har købt en bærbar der bliver så varm , at han ikke kan sidde med den på skødet, men skal have en cigaretpakke i hvert hjørne til at stå på før han kan bruge den. Han har klaget flere gange, og intet har Aldi gjort for at hjælpe ham.
- Jeg har INGEN erfaring med deres fjernsyn, men har en ide (frygt) at de yder lige så dårlig service på deres tv.
Af cgmand
Jeg ville holde mig langt væk, synes ikke det er et specielt godt tilbud, der findes andre og bedre skærme på nettet til samme pris..

Og prøv lige at overvej Aldi's kundeservice den dag skærmen går i stykker.. :s
Af Kratz
Aron skrev:Hej,

- Composite Video In
- PC VGA (15-ben D-Sub)
- 2 x SCART

Mvh

Aron
Lige en sidebemærkning.
Wii kører ikke med HDMI. Det er rent SD og håndteres enten via composite eller component.
Af THM
du kan få en panasonic 42" C2E til samme pris eller billigere, hvilket højst sanddynligt vil være et langt bedre køb. Medion er jo ikke ligefrem kendt som producent af kvalitets TV O-O
Af BrianH
reaper24 skrev:http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=596221
se lige her;)
Sikken et billigt plasma tv, men hvad skal man med det, hvis man vil have et full hd LCD?

Man får en masse teknik for pengene med Medion, men om de kan konkurrere på billedkvalitet ved jeg ikke. Ud fra erfaring med harddiskoptager, computer og kamera (kameraet flere år tilbage) har jeg ikke noget dårligt at sige om mærket. Der er jo ikke noget "Medion" LCD Panel. Det er en tysk samlefabrik der køber elektronik hos fabrikanterne og sætter det sammen til deres eget mærke. Det tv, kunne sagtens være et Samsung, Sharp eller hvad ved jeg...
Af pekr
Jeg har selv LG42pj350, selvom sort måske ikke er helt super, så tror jeg bestemt ikke du får en bedre skærm til pengene.
Af xcardman
BrianH skrev:
reaper24 skrev:http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=596221
se lige her;)
Sikken et billigt plasma tv, men hvad skal man med det, hvis man vil have et full hd LCD?

Man får en masse teknik for pengene med Medion, men om de kan konkurrere på billedkvalitet ved jeg ikke. Ud fra erfaring med harddiskoptager, computer og kamera (kameraet flere år tilbage) har jeg ikke noget dårligt at sige om mærket. Der er jo ikke noget "Medion" LCD Panel. Det er en tysk samlefabrik der køber elektronik hos fabrikanterne og sætter det sammen til deres eget mærke. Det tv, kunne sagtens være et Samsung, Sharp eller hvad ved jeg...
Men selvom det skulle være et sharp panel.
så er det deres affald de sælger billig.
alså dem som de ikke vil sætte i deres egen skærme.
fejlsorteret

held og lykke
FUll HD med tvilsom kvalitet
FULL HD er alså ikke et kvalitet stempel på nogen måde