Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har lidt kig på et nyt 46" LED TV, men synes ikke jeg kan blive enig med mig selv.

Inden jeg skriver hvad jeg har set på (og mpske farver nogen), så vil jeg gerne vide hvad folk anbefaler.

Vi antager at jeg ikke er farvet at noget mærke og følgende kriterier skal være opfyldt:

Pris: 10-15.000kr
LED
Record funktion
DLNA
(Selvfølgelig mpeg4 osv.)
Og så skal det være nemt og intuitivt at betjene, jeg har set gode TV som var en pest at betjene, så gider jeg ikke! (damen spørger for meget!!)

Jeg kommer til at bruge det til alm. TV og Film 50/50 ca.

Hvad skal jeg være opmærksom på?
Af reaper24
samsuns led tv er ik svært finde ud af:)
Af Simonlynge
I det prisleje er der jo kun UE46C7705 og UE46C6805 fra Samsung.
Af JesperSorensen
Hvad hvis vi går 5000 op? er der bedre alternativer og er de prisen værd?
Af Simonlynge
Umiddelbart er det jo kun Panasonics store plasma modeller og Samsungs modeller der har PVR. Sharp har også, men det er mere bare pause-live tv.
Hvis du går lidt op i pris, så kan du jo få 46C8705 - der kan du selv læse anmeldelsen her på siden :)
Af lennon
Hvorfor LED ? ? - der findes bedre produkter mht billedkvalitet - til billigere penge . .
Af JesperSorensen
Hvis du siger Plasma, så står jeg af.. ;)

JA, det har et flot homogent billede, jeg ved ikke om jeg vil kalde det bedre en LED, men andereledes er det og det er godt, MEN; til alm. nyhedstv og dagligdagsbrug er det for lyssvagt, for langsom i opstart og bruger for meget strøm, desuden vil jeg gerne have et der kun rager 3cm ud fra væggen.

Hvad havde du på bud da?
Af JesperSorensen
46C8705, lyder godtnok godt, men det griber jo om sig med prisen.. dog skal jeg ikke betale den fulde pris, da vi handler andre samsung produkter B2B..

Jeg tror lige jeg vil finde et sted hvor jeg kan se 46C8705 og så ender det sikkert med at det bliver det
Af Supergris
Hvis du står af, når ordet " Plasma " nævnes, synes jeg, da bare du skal gøre dét!
Grunden til, det nævnes er, at man får meget bedre billedkvalitet for pengene. At det skulle være langsom i opstart, har jeg aldrig hørt eller erfaret. At det ved 8 timers brug om dagen bruger et par kr. mere i strøm, har den billigere anskaffelspris godtgjort mange gange!
At bruge så mange penge på et tv i den størrelse, er mig en gåde, når der er bedre og billigere alternativer!!!
Det er så min mening...
Af JesperSorensen
Jo, men det ændrer ikke på at lysstyrken er for lav til daglig brug, jeg har haft 2 high end Plasma fra Panasonic, gode TV, men bare ikke med samme lys som LED.
Af Supergris
Ok, hvis du har meget brug for at se tv i dagstimerne, og ikke har mulighed for at rulle nogle gardiner for, samt du kender alternativerne, kan jeg " måske " forstå dit valg. Mange tror bare stadig fejlagtigt at plasma-teknologien er forældet, men faktum er, at man får bedre billedkvalitet for mindre penge!!!
Kan du uddybe hvad, du mener, med " Langsom opstart "???
Af selliah
Nu siger du at du ikke vil have plasma, men :)
Jeg ville bare nævne Samsung C7705 plasma, har selv skærmen og vil sige at jeg intet har at klage over på den. Jeg bruger den selv til tv dagligt og bruger den også til ps3 og computer, og jeg har ikke oplevet at den skulle være lyssvag på nogen måde. Det eneste hvor der er lidt med lyset som kan nævnes er ved 3D da brillerne gøre at billedet bliver en smule mørkere. Men som det er sagt det kan ordnes nemt. Men når jeg ser tv avisen og sådan har jeg ikke haft brug for at rulle gardiner for og jeg har et vindue som lyser ind fra siden af tv'et :) Samtidig vil jeg da lige nævne at du ved denne model for en 50" skærm for kun 13.000 kr ;) Så kan du jo bruge resten på en blu-ray, film eller en gave til damen :p
Af JesperSorensen
Supergris skrev:Ok, hvis du har meget brug for at se tv i dagstimerne, og ikke har mulighed for at rulle nogle gardiner for, samt du kender alternativerne, kan jeg " måske " forstå dit valg. Mange tror bare stadig fejlagtigt at plasma-teknologien er forældet, men faktum er, at man får bedre billedkvalitet for mindre penge!!!
Kan du uddybe hvad, du mener, med " Langsom opstart "???
Problemet er at det står i en stue med persienner og solen kan nemt stå lige på, jeg kan lukket persienner, men det er langt fra nok.

De 2 Plasma TV ejg har haft, tog dobbelt så lang tid om at starte op som et LED (ca. 10sek)

Jeg er klar over at Plasma ikke er forældet, men hvorfor synes du det er bedre end LED? (mangler lige nogle andres personlige mening)