Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Seindal
Hej.

Jeg skal have nyt fjernsyn i stuen og har efter længere tids research fundet frem til sony 37EX500, da EX500 har fået gode anmeldelser.
Jeg er godt klar over, at de fleste vil anbefale 40EX500 frem for 37" pga den lille prisforskel. Størrelsen er dog fin for mig (læs kompromis med konen).

Jeg er dog blevet lidt bekymret, når jeg søger på tv'et, så drejer de fleste hits herfra flatpanels om, at 37EX500 summer ved lav lyd.

Er der nogen der kan be- eller afkræfte om dette er tilfældet? Eller om der er nogen der har noget erfaring med dette tv de vil dele?

På forhånd tak.
Af Tucker
Jeg har haft 2 modeller hjemme, som begge larmede/summede helt vildt. Det er ikke nok til at sige at der er noget galt med alle modeller, men at der er en chance for det. Har hørt noget om at Sony ikke selv laver panelerne til 37" hvilket kan være årsagen men er ikke sikker.

Tag 40" det er ikke meget større og hun finder aldrig ud af det;-)
Af Kratz
Derudover lider mange af eksemplarerne, i hvert fald for 40 tommer, af backlight bleeding. Ved ikke om det samme gør sig gældende for 37 tommer.

Dette ville jeg personligt være mere bekymret for.
Brugeravatar
Af michelskovbo
Vi har solgt 200 skærme i 40" EX500, ingen har endnu haft problemer med backlight bleeding - så mange vil jeg nu ikke påstå det er ;)

Desuden er de paneler der sidder i Sony's tv - Sharp paneler, også i 37" udgaven.

Prisen taget i betragtning ville jeg klart gå efter 40" - og når den handles bedst, er den oftes billigere end 37"eren :)
Af xcardman
Vi har solgt 200 skærme i 40" EX500, ingen har endnu haft problemer med backlight bleeding - så mange vil jeg nu ikke påstå det er

har alså set ex500 og min egen w5500 har også backlight bleeding
man ser det alså ikke i en butik med 300 pære som lyser ned.

at de fleste åbenbart kan leve med det er en anden sag
så det er vil et spørgsmål om hvad man definere som et problem.
Af Vitho
Undskyld men hvad er og hvordan generes man af, Backlight bleeding ?
Overvejer selv et 40EX500 til ungernes stue på 1.sal.
Af xcardman
Vitho skrev:Undskyld men hvad er og hvordan generes man af, Backlight bleeding ?
Overvejer selv et 40EX500 til ungernes stue på 1.sal.
du kan se det her på en sony z5500

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1251797073

der er et billede hvor du kan se lys ikke bliver fordelt ordenligt
så Betragtningsvinklerne har også noget og sige
så sort fremstå meget lys, samt på nogen slipper der mere lys igenem end andre steder.
et problem med lcd tv
desværre et problem på de fleste sony i den billig ende
Brugeravatar
Af michelskovbo
xcardman skrev:Vi har solgt 200 skærme i 40" EX500, ingen har endnu haft problemer med backlight bleeding - så mange vil jeg nu ikke påstå det er

har alså set ex500 og min egen w5500 har også backlight bleeding
man ser det alså ikke i en butik med 300 pære som lyser ned.

at de fleste åbenbart kan leve med det er en anden sag
så det er vil et spørgsmål om hvad man definere som et problem.
Man kan godt se det i vores butik i hvert fald - og da vi kun forhandler Sony kender vi godt til problemet :)

Og ingen kunder, både hr og fru dk og "nørderne" har endnu ikke beklaget sig om dette emne.
Er ret sikker på at hvis folk ser det, vil de vel se det som et problem?

Men at sige alle Sony tv har dette problem, synes jeg ikke er korrekt, men det er naturligvis også kun min personlige holdning og fordi jeg efterhånnden har set mange af slagsen :)
Af xcardman
Kan heller ikke sige 100 procent alle har
men selv deres dyre model en HX700 kan det ses
i hvertfald den som jeg har set
at nogen så ikke mener det er et problem er en anden sag
det er bare ikke noget jeg personligt kunne leve med på mit primær tv
min w5500 bruges til morgen tv og derfor kan jeg acceptere det
Af Seindal
Tak for svar. Jeg vil tage det med backlight bleeding til eftertragtning.

Er der ellers flere inputs omkring summen?
Af Kozz
Mit 40EX500 har en mikro lille bitte smule baggrundsblødning. Men det er absolut ikke værd at tale om.
Af Kozz
.... Og det summer ikke.. Overhovedet :)
Af Kratz
Mess skrev:
Man kan godt se det i vores butik i hvert fald - og da vi kun forhandler Sony kender vi godt til problemet :)

Og ingen kunder, både hr og fru dk og "nørderne" har endnu ikke beklaget sig om dette emne.
Er ret sikker på at hvis folk ser det, vil de vel se det som et problem?

Men at sige alle Sony tv har dette problem, synes jeg ikke er korrekt, men det er naturligvis også kun min personlige holdning og fordi jeg efterhånnden har set mange af slagsen :)
Jamen jeg siger da heller ikke at alle eksemplarer lider af backlight bleeding, men jeg vil nu holde fast i en væsentlig del af dem gør.

Synes egentlig det illustrerer sagen meget godt, at ca. halvdelen af de Sony skærme WhatHifi testede sidste år led af problemet.
EX500 eksemplaret gjorde så ikke, hvilket ledte til topanbefaling fra review teamet.
Efterfølgende har der dog været utallige tråde i deres forum hvor folk beklager sig over at have fået en skærm med backlight bleeding, så jo, det er set, også på denne model. Hvor grelt det er svinger nok til gengæld en hel del. Og det samme gør sig nok gældende for hvor kritiske folk er ;)
Brugeravatar
Af michelskovbo
Kan også kun tale for mit eget vedkommende og de erfaringer vi har os i butikken :)
Og pt har vi endnu ikke haft nogen skærme med problemet - dette kan som tidligere nævnt, selvfølgelig være fordi folk ikke er særlig kritiske !

Men at vi ikke har haft en ENESTE kunde som har nævnt noget som helst, synes jeg er flot. Mange folk er kritiske med deres nyindkøbte tv på andre områder - det burde vel også gælde med ujævn belysning :)

Men kan også være de kunder vi har haft bare ikke kan se det, og vi ikke har gruppen af "eksperter" "nørder" og andet godtfolk, som rent faktisk kender til fænomenet.