Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TGSC
Jeg synes også det er ret billigt. Lagerstatus er noget svingende i Københavnsområdet; de fleste butikker har den ikke i dag søndag. Fields har.

Kort sagt er det en bredformat-skærm med opløsning 1440x900 (16:10), ingen DVI, ingen pivot.

Jeg er spændt på antallet af pixelfejl, men ElGiganten plejer jo at have fri retur.

Med 27 butikker er der cirka 37 skærme i hver butik, men fordelingen er nok ujævn.

Men tilbage til første spørgsmål; er der nogen der har erfaringer med denne skærm?
Af Salomonsson
Nogle der har specifikationer paa den?

Syntes ikke linket virker.
Af TGSC
Korte noter inden jeg suser ud af døren igen:

papkasse forseglet
lugter ny
ekstern strømforsyning, 5A 12V
udsolgt kl 11 i hele landet? Der var 45 i Herlev, 75 i Roskilde
beskyttelsesfilm på panel
også engelsk strømstik??
strøm til, orange knap lyser og går ud igen.. ingenting!
VGA-stik i, tænd skærm, Envision logo, tænd PC
Flot billede i 1024x768, tekst udjævnet.

Min gamle Matrox G400 har ikke 1440x900 indbygget, den må jeg hente eller selv lave den senere. Her og nu kan jeg ikke se 1:1.

1280x800 står også anstændigt.

Billede skifter noget, afhængigt af synsvinklen.
Såvidt jeg kan se ingen pixelfejl.

Jeg kan prøve at skrive senere hvad jeg mener om billedkvaliteten.
Af TGSC
Nu fandt jeg 1440x900 til Matrox her:
http://forum.matrox.com/mga/viewtopic.php?t=19001
Virker fint.
Teksten stod blødt og lidt tykt indtil jeg trykkede på skærmens Auto-knap; nu står den tyndt og lidt skærende.

Jeg har tjekket med Flatpanels TFT-test hos Vanity, den er 1:1 nu, men Matrox's knivskarpe D/A-konverter slår igennem her og laver pixels tynde og spidse.

De enkelte pixels kan kun ses i bogstavet V i Arial-font, ellers er der god sammenhæng mellem pixels.

Mine indstillinger for kontrast/lysstyrke er 50/50.

Knapperne skal betjenes med neglen, og er alligevel lidt træge. Autoknappen fungerer som exit når man er inde i menuen.

Største problem er at nu halter min gamle IBM 15" LCD bagefter i lysstyrke!