Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey :)

Har brug for hjælp til at finde ud af hvilket tv jeg skal købe da jeg er blevet forvirret af alle de anmeldelser og indlæg i div. forumer jeg har læst :s

Tvet skal bruges meget til ps3 og xbox og det skal være LED da kæresten er vild med de lidt overdrevne og varme farver når hun ser film.

Vi er ligeglade med om der er 3D i eller ej.

Har selv set en del på samsung UE46C6705 og 46C7705 men i HI-FI-klubben sagde de at da jeg ikke søgte 3D var UE46C6705 et bedre valg da billedet på dem begge var næsten lige gode.

Nogle der har erfaringer med disse 2 tv eller måske har nogle andre gode ideer?

Skal købe det i den her uge så håber på nogle hurtige gode svar :p

På forhånd tak og god sommer 8)
Hvis valget falder på C6705 så prøv at tjekke C6005'eren som er testet herinde tv'ene er stort set ens. Forskellen er kun Internetdelen og Samsung apps, samt prisforskellen svinger fra 1k-2k alt efter størrelse. I mine øjne er de ekstra funktioner ikke prisen værd.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I det prisleje er Sharp LE820 et godt valg.

LED har desuden intet med "overdrevne varme farver" at gøre. Du kan få præcis samme varme farver på enhver anden skærm. Det eneste LED gør er følgende:
- Mindsker effektforbruget
- Giver mulighed for en tyndere skærm

Der er ingen billedmæssige fordele ved at benytte LED, med mindre man får fat på Full LED, dvs. et LED TV hvor der sidder en masse små dioder, som kan styres separat. Det er der ikke nogen af de nævnte skærme der har. Den eneste fordel disse LED giver, er at sortniveauet kan sænkes - andet er der ikke at hente.
Nico skrev:Hvis valget falder på C6705 så prøv at tjekke C6005'eren som er testet herinde tv'ene er stort set ens. Forskellen er kun Internetdelen og Samsung apps, samt prisforskellen svinger fra 1k-2k alt efter størrelse. I mine øjne er de ekstra funktioner ikke prisen værd.
Internetdelen er faktisk noget jeg vil komme til at bruge så det skulle gerne være med :-)
Af goblingen77
yakken skrev:I det prisleje er Sharp LE820 et godt valg.

LED har desuden intet med "overdrevne varme farver" at gøre. Du kan få præcis samme varme farver på enhver anden skærm. Det eneste LED gør er følgende:
- Mindsker effektforbruget
- Giver mulighed for en tyndere skærm

Der er ingen billedmæssige fordele ved at benytte LED, med mindre man får fat på Full LED, dvs. et LED TV hvor der sidder en masse små dioder, som kan styres separat. Det er der ikke nogen af de nævnte skærme der har. Den eneste fordel disse LED giver, er at sortniveauet kan sænkes - andet er der ikke at hente.
Angående det med at jeg troede at LED havde lidt for meget varme i farverne i forhold til plasma som skulle have mere naturlige farver er jeg snart helt lost omkring for syntes da at det er det jeg har læst flere steder :s

Men er virkelig nybegynder inden for fladskærme da det er min første fladskærm jeg skal købe. Så har læst en masse artikler og anmeldelser herinde og er blevet helt rundforvirret men jeg prøver da ;)

Havde i starten forelsket mig lidt i samsungs 46C7705 men da jeg ikke behøver 3D sagde de som sagt i HI-FI-butikken at så var samsung 46C6705 det bedste valg :)

Kiggede på Sharp LE820 i HI-FI-butikken men designet var ikke lige mig og ekspedienten sagde hele tiden at ud fra mine ønsker ville jeg få det bedste med Samsung 46C6705 som han også sagde havde et bedre billed og samtidig sparede jeg ca 2000 KR i forhold til Sharp LE820.

Måske jeg istedet skulle spørge om jeg ville blive tilfreds med et Samsung 46C6705 som førstegangsbruger af et fladskærms tv? O_O

Har også læst at Rasmus har anbefalet Samsung 46C6705 i ekstra bladet så tænkte at så kunne det ikke være helt dårligt O_O
Af lennon
Herinde vil du typisk få svar som peger i retning af mest korrekt billede til prisen . Da du åbenbart er åben overfor kærestens ønske om et knap så korrekt billede med overmættede (varme?) farver,har en ide om design og features er det jo lidt anderledes rådgivning du søger . Tror bare du skal lytte til ekspedienten i HiFi-Klubben hvor du også kan se produktet .
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Men for lige at slå det fast: Du kan få de samme farver på en masse andre skærme også. Det relaterer ikke til LED, men blot til hvordan du indstiller TV'et. Når man kalibrerer et TV, så sigter man efter en farvetemperatur på 6500 K, hvilket har samme varme uanset hvilket TV du kigger på. 6500 K er 6500 K.

Vi har anmeldt både Samsungs C-model og Sharps LE820 her på siden.
Af JA
Jeg ville først afgøre om fronten skal være mat eller blank eller ligegyldigt - dvs om man kan leve med reflektioner eller ej - det afhænger også af om I ser meget TV om dagen, om stuen er lys.

Se testen af Sharp LE820 og Philips 52PFL5405 her på Flatpanels, den første er med blank frontglas den anden med mat - der er billeder af hvordan de klarer sig mht reflektioner.

Samsung C8705 som er testet på flatpanels har jeg set i flere størrelser - et super flot TV både mht design og billede, men visse er med blank frontglas og andre med mindre blank - det må man ud og se live!
Af reaper24
prøv lige slå et smut forbi min tråd på et
SAMSUNG EDGE LED 3D 200HZ UE40C7705
kun 13 dage gammelt :)