Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ThomasPedersen
Kan et tv med DVB-S modtage de gratis kanaler der findes på astra eller kan DVB-S kun modtage Kanal Digital ?

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det kan du godt, ja.

Astra ligger dog på en anden position end Canal Digitals satellitter, så du skal have parabolen peget hen imod Astra. Alternativ skal du købe en spiller som du sætter op på parabolen, der giver dig mulighed for at fange to positioner samtidig.

Problemet kan dog være, at du typisk får 2 kabler ned. Et fra hvert parabolhoved. Og fladskærmene har kun 1 indgang til tv-kablet. Derfor skal du finde en løsning, så du får begge ned i samme kabel.

Sådan en splitter bruger jeg f.eks. selv for at få tv-signal fra både Viasat og Canal Digital vha. én parabolskål. De kører dog så ned i to kabler; 1 til Viasat boksen og 1 til Canal Digital boksen.
Senest rettet af Rasmus Larsen 12 jul 2010, 22:14, rettet i alt 3 gange.
Af AndreasV
ThomasPedersen skrev:Kan et tv med DVB-S modtage de gratis kanaler der findes på astra eller kan DVB-S kun modtage Kanal Digital ?

På forhånd tak
Mit Samsung tv kan godt modtage CD og hundredvis af gratis satelit kanaler med S-tuner
Af Søndergaard
Jeg har et Philips TV årgang 2009 med tilkøbt DVB-S modul. Det kan styre op til fire LNB-hoveder på ét kabel hvis man monterer tre Diseq-switche. Hvis du har en stor parabolskærm, feks 120 cm, kan du have alle fire LNB på denne indstillet på 1W (CD), 5E(ViaS), 13E(Hot Bird) og 19.2E(Astra). Hertil kommer evt kabel til DVB-T/C tunerne. Dette kabel kan også samles med S-kablet vedhjælp af et sæt Combiner og Splitter hvis du feks kun har ét kabel i din væginstallation. Jeg formoder at ovenstående også virker på Philips 2010 9xx5 modeller som nu har indbygget S-tuner.