Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der nogen der ved, om når at man kobler en receiver der har hdmi 1.4 cec f.eks onkyo eller denon, til et samsung fjernsyn, kan man så skrue op for lyden på anlægget, ved hjælp af fjernbetjening til fjernsynet O-O
Af red_martians
Hvis Samsungs CEC-link funktion har en biograf/cinema mulighed kan du godt. Prøv evt at trykke på fjernbetjeningens Any-net (der er CEC-link på samsung-sprog) og se om du ikke kan vælge lydkilde derinde. Det kan man på de panasonic-fjernsyn jeg har testet. Tjek evt om der kun er en HDMI 1.4indgang på fjernsynet. Det er der rigtig mange fjernsyn der har.
Af red_martians
og husk at CEC-link også skal være aktiveret i recieveren manuelt. hadder odte HDMI-control eller lignende
Af mhca
Mener der var en bruger herinde, der fint benyttede sig af det med sin Onkyo reciever.

Prøv at lede lidt i nogle af trådene.
Af larsmøller
Okay jeg har prøvet at se om jeg kan finde ham, men det kan jeg ikke, du huske hvem det var
Af Bojoe
Du kan fint brugen en av-reviever til tvet og regulere lydstyrken via fjenbetjeningen på tvet.
Af larsmøller
Bojoe skrev:Du kan fint brugen en av-reviever til tvet og regulere lydstyrken via fjenbetjeningen på tvet.

Okay det lyder godt, ved du hvilken reciever at der duere?
for jeg har fået afvide at harman kardon ikke kan, men jeg er lidt lun på en onkyo
Af Bojoe
Jeg har selv en ny Onkyo TX-SR508 med HDMI 1.4 stik. SOm de andre skriver skal du sætte CEC-linket.
Af larsmøller
Bojoe skrev:Jeg har selv en ny Onkyo TX-SR508 med HDMI 1.4 stik. SOm de andre skriver skal du sætte CEC-linket.
Og det kører fint sammen samsung? hvad for et fjernsyn har du?

Så vil jeg prøve at købe en onkyo, når jeg får købt ny fjernsyn
Af Bojoe
Jeg har et Samsung Ue46C8705. Og det fungere fint sammen.
Af larsmøller
Er du tilfreds med din onkyo 508, for jeg havde tænkt enten på en 508 eller 608, men der er jo 2000 imellem, og jeg ved ikke om at der pengerne værd at købe 608 frem for 508?
Af red_martians
jeg har faktisk et problem med samsung. Kan kun få reciever/afspiller og fjernsyn til at slukke sammen, ikke tænde. Umiddelbart ikke et problem i kombination med Panasonics vieralink. Gør jeg noget galt.

Men inde i any-net-menuen er der både auto-standby og en biograf-funktion.
Af Bojoe
Jeg er meget tilfreds med Onkyo 508. Alt fungere fint. Det spiller godt og tilpas højt til det jeg skal bruge det til. Men hvis du vil have et med mere effekt skal du nok gå tanden op ad, plus der er direkte adgang med Iphone hvor jeg må bruge et ekstra kabel.
Af rolighed
Bojoe skrev:Jeg er meget tilfreds med Onkyo 508. Alt fungere fint. Det spiller godt og tilpas højt til det jeg skal bruge det til. Men hvis du vil have et med mere effekt skal du nok gå tanden op ad, plus der er direkte adgang med Iphone hvor jeg må bruge et ekstra kabel.
Som red_martian skrev, så kunne han kun _slukke_ receiveren gennem TV. Receiveren tændte ikke igen sammen med TV. Og det var lige præcis det jeg oplevede for 10 minutter siden da jeg skulle have det demonstreret i Hifi-klubben... Han kunne slukke receiveren med TV'et (UE46C8705) - men ikke tænde.
Har du også dette problem? Ellers tænder og slukker din Onkyo perfekt sammen med dit TV?