Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Divindragon
Jeg har investeret i et Bose anlæg til at akkompagnere mit brandfede G20, det er alt sammen meget godt, men jeg er løbet i 2 "problemer"

1. Hvorledes slukker man for G20´s egne højtalere, er der nogen som ved det?

2. Fra alle kanaler bortset fra DR HD går lyden fint igennem i anlægget, men på DR HD kommer der ingen lyd, nogen der kan forklare hvorfor og hvordan jeg afhjælper det?
;;)
Af gasolin
1 skru ned for på tvet's volumen knap, så er der aldrig lyden fra tvet's højtaler

2 pas
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Dit anlæg kan muligvis ikke dekode lydcodec'et. DR HD bruger et andet codec end de andre kanaler.
Af Divindragon
Jeg har løst problematikken med DR HD, der skulle sættes til PCM under det menu punkt som hedder "SPDIF-valg"

mht til at skrue ned for tv´et så duer det ikke, da Bose fjernbetjeningen kan sættes op til at stå for både lyd og tv, så når jeg så bruger den til tv´et, skruer den op for tv´ets egne højtalere samtidig med anlægget, hvilket jo ikke skal ske. Det er derfor de skal slukkes ::l
Af Clemmensen
Jeg har koblet et Onkyo TX-SR608 (fantastisk anlæg btw) til mit G20 og når jeg tænder anlægget slukker fjernsynshøjtalerne og jeg kan styre volume på anlægget med fjernbetjeningen. Dette skyldes at anlægget er RIHD kompatibelt gennem Viera-link.

Prøv at tjekke om Bose anlægget også har den funktion? Jeg ved dog ikke om det kun er HDMI 1.4 der understøtter RIHD..
Af Divindragon
Clemmensen skrev:Jeg har koblet et Onkyo TX-SR608 (fantastisk anlæg btw) til mit G20 og når jeg tænder anlægget slukker fjernsynshøjtalerne og jeg kan styre volume på anlægget med fjernbetjeningen. Dette skyldes at anlægget er RIHD kompatibelt gennem Viera-link.

Prøv at tjekke om Bose anlægget også har den funktion? Jeg ved dog ikke om det kun er HDMI 1.4 der understøtter RIHD..
Det er kun muligt at koble lyden til Bose anlægget gennem den optiske udgang. Men det er netop fordi at jeg gerne vil styre det hele med bosefjernbetjeningen, som også kan styre fjernsynet at jeg gerne vil have slukket højtalerne. Jeg håber der er nogen som kan en løsning.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
... du har vel kigget i brugsforvirringen inden du spørger?

I den amerikanske vejledning står der om Audio -> Advanced Audio:

Switches to “Off” when using external speakers (Off/On) • “A.I. sound”, “Surround”, "Bass boost" and “Volume leveler” do not work if “Off” is selected.
Af Divindragon
Filip_kbh skrev:... du har vel kigget i brugsforvirringen inden du spørger?

I den amerikanske vejledning står der om Audio -> Advanced Audio:

Switches to “Off” when using external speakers (Off/On) • “A.I. sound”, “Surround”, "Bass boost" and “Volume leveler” do not work if “Off” is selected.
Jeg har nærstuderet manualen ;)
og har nu fundet hvad du skriver i den engelske manual, men der står desværre ikke noget om hvordan man sætter den i "off".
Ved du det? eller er der andre som ved det?
Af Divindragon
Ingen som ved hvordan man slår de interne højtalere fra?
Af Divindragon
Jeg prøver lige at få fokus på denne igen, er der nogen som kan hjælpe med at få slukket de interne højtalere i G20?
Af Tom-H
Måske du bare skulle nøjes med at bruge bose fjernbetjeningen til anlægget og så bruge Panas egen til TV, ved godt du gerne vil have den til at styrre det hele.

Men kan den Boses virkelig erstatte alle de funktioner og knapper som Panas fjernbetjening har ?
Af Divindragon
Tom-H skrev:Måske du bare skulle nøjes med at bruge bose fjernbetjeningen til anlægget og så bruge Panas egen til TV, ved godt du gerne vil have den til at styrre det hele.

Men kan den Boses virkelig erstatte alle de funktioner og knapper som Panas fjernbetjening har ?
Ja den kan faktisk styre alt det man i dagligdagen har behov for, og hele ideen er jo at have en fjernbetjening :)
Samme årsag til at jeg har et CA modul i for at undgå 2 fjernbetjeninger til at skifte kanaler :)
Af Divindragon
Jeg prøver lige at åbne denne tråd igen, da jeg stadig ikke har fået løst problemet.

Er der nogen der har lært deres G20 så meget at kende at de kan fortælle hvordan man slukker for de interne højtalere?