Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af notag
jeg står og skal finde et tv der vil passe til et kollegie, mindre værelse.

- jeg skal kunne streame fra min netværksharddisk.
- tilslutte Logitech Z-5500 som højtalersæt.

Nogen der har erfaringer med hvilke filer der kan streames til samsung skærme, jeg har læst mig til at de er lidt mindre strikse i forhold til Sony..

http://www.danskdatasalg.dk/?vare=11663

jeg ser skærmen er 1000kr billigere end den der hedder C655 som umidlebart kun har en anden farve, betyder det så den er parallelimporteret og i såfald hvad har det af betydning.

på forhånd tak.!
Af A.Neldeborg
650'eren er paralleimporteret og har følgende produktnummer:
LE32C650L1KXXU
denne finder den ikke på samsungs danske hjemmeside.

Derimod kan du på den danske samsungside finde
LE32C655L1WXXE
- som beklageligvis er dyrere
Af notag
mange tak,

er der meget forskel på de to modeller ?

hvad kunne der i værste fald ske ved at have en parallelimporteret?

nogle andre der kender billedekvaliteten?
Af red_martians
ved parallel-import er det sælgeren der står for garanti, reparation, service og support. Samsung vil overhovedet ikke have noget at gøre med de skærme.
Så er servicen dårlig(og det er jo butikkens ansvar og din tiltro til dem) kan du få et problem.
Går butikken konkurs(hvilket er set en del har på det sidste) så er det bad luck, og du skal selv betale for reparation af din skærm.
Og har du problemer med skærmen, må du leve med den service din forhandler kan give dig.

Alt dette er jo ikke et problem hvis forhandleren har en god økonomi og er en pålidelig forretning med gode medarbejdere.

Det sidste er at de kun behover at holde sig til EU's regler om fejlrate(f.eks. pixelfejl) og minimumskravet for reklamationsret.

Derudover har de fleste ikke-parrallelimporterede produkter ofte en del ekstra services tilknyttet, som forlænget garanti, 0-pixelfejl-garanti, supreme-support(samsung prøver at lave deres skærme hos dig i hjemmet, hvis de er over 40")

Alt dette er jo kun et problem, hvis man får et problem. Det er jo langtfra alle skærme der går i stykker, eller har en fejl fra starten. Så det er jo noget man skal overveje inden man køber. Det svare jo ldit til at man jo lige lægger en ekstra sum penge for en bedre service og garanti, og får man jo ikke brug for den, kan man jo lidt se den som spildt, som alle andre forsikringer.
Af notag
Tak Red-martians for udredningen med hensyn til parallelimport.

A.Neldeborg, det ser ud til at det ligger omtrent samme prislege hvis det er parallelimport.

jeg har bare lidt flere krav til mit, hvilket nok gør at jeg skal gå lidt højere op i pris :/