Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvilken maskine spiller du på? Hvad står frekvensen på spillemaskinen til? Vær OBS på at 60 Hz output fra eks. PC ikke omdannes, men vises i 60 Hz.
Af JacobPoulsen
xbox 360

Kører component (den med 3 stik til video), panasonic g10 understøtter ikke 1080p over andet end hdmi.... Min xbox er af den gamle udgave, uden hdmi.

Spiller i 1080i.

Mener bestemt at alle 720p/1080i/1080p signaler er 60hz?
Af therunemeister
Lige en kommentar til dette. Jeg oplever det samme på mit G10. Frekvensen på disse blink (vibration i billedet vil jeg kalde det) er meget lav. Så lave at du kan skælne de enkelte blink fra hinanden.(under 60hz tror jeg) Har bekræftet i en butik at andre G10 gør det samme. Man opdager det normalt først når der kommer et meget lyst billede. Ellers ser jeg det ikke. Og ja, det er sjovt at de ikke nævnes i nogen anmeldelse man kan finde på nettet. Der er ellers mange brugere der nævner det på div. fora.
Af Pac
Efter at have læst gode anmeldelser af både G10 og V10 smuttede jeg ned i elgiganten for at se på dyret (g10) i den virkelige verden.

Til min store skuffelse så jeg ikke andet end flimmer og blinken.
Jeg kunne hurtigt spotte LCD fra plasma på afstand.

Så jeg må æde lidt LCD slør til fordel for flimmer og blinkerier.
Af Sten
Nu skal Elgiganten ikke have den største ros for hhv. korrekt indstilling/opsætning samt at skabe lignende lysforhold/miljø, som du kender fra privaten.
Det er lidt en skam, at forbrugerne køber deres nye fladskærm efter den "hvidevareopstilling" som Elgiganten tilbyder.
Fra en forbrugersynspunkt kan det jo ikke kaldes den bedste rådgivning.
Af calletv
yakken skrev:TV'et kører ved 100 Hz, så det burde ikke flimre synligt. Nogle er mere følsomme end andre, men faktisk så blinker alle typer TV. LCD TV blinker også i deres baggrundsbelysning -både som CCFL og LED.

Giver du anmeldelsen skylden for at du synes dit TV flimrer? Hvis Rasmus ikke hører til skaren der kan se flimmeret, så er det jo svært at skrive om?

Har du aktiveret 100 Hz?
Undskyld Yakken, men hvordan i alverden får du ud af det indlæg, at Rasmus beskyldes for noget som helst?? Der er altså lidt for mange af sådan nogle eksempler, var især rystet over hvordan en "moderator" kan opføre sig efter at have læst hele tråden omkring test af Philips 9704 - rystende, intet mindre. Du fremstår umoden og hidsig, og det klæder ikke dette udmærkede forum. Jeg synes mildt sagt at du skal anstrenge dig lidt mere for at være forgangsmand for en god tone herinde - er det ikke det en moderator er til for - og ikke det modsatte??
Af xcardman
Nu ved jeg ikke hvor gamle i er. Men er der overhovedet nogen som har set på et crt tv.
hvis man får ondt i hovedet efter 30 min, så er det vist godt man ikke kan købe et crt tv med 50 hz mere.

men ja en pan blinker pågrund af dynamisk kontrast og ses tydeligt på en lys baggrund.
en stor grund til jeg har et pio i dag. Lcd og dens ulemper behøver man vel ikke nævne.
Af Perfod
har lige tjekket min mors G10 og det flimrer faktisk minimalt , specielt i lyse farver , min mit gamle PZ85 flimre slet ikke sammenlignet...
bare min mening , men jeg har stadig bestile et G10
Brugeravatar
Af KristofferA
Jeg er begyndt at spekulerer på om dette stadig er et fænomen på de nye plasma skærme? Jeg bliver nød til at prøve at se et af de nye.

Hvordan er billedekvaliten på Panny G20 i forhold til LG LE 850N? Jeg ved godt det er Plasma vs LCD, men hvad siger I? :)