Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MikkelM
Mit gamle TV har stillet træskoene, hvilket ogsp er fint nok da det er et gammelt Sony 29" CRT TV. Men nu står jeg og skal finde et nyt. Dilemmaet er at jeg både er nærrig og kræsen.

Jeg har siddet og kigget rundt og har fundet frem til at Samsung LE40B755 måske kunne leve op til mine krav.
Det koster 6600.- incl fragt.

Mine krav er at det skal være 40-46", LCD eller LED, optimal filmgengivelse fra ekstern kilde (DVD og WDTV), flot billede, samt gerne godt tv signal. Rimelig pris (dvs. ikke 15000.-).

Er det samsung TV det bedste til prisen, ifht. mine krav, eller opfylder tv'et ikke helt de krav jeg stiller? Måske er der et meget bedre køb derude?
Af MikkelM
Efter yderligere undersøgelser, heriblandt også andre mærker, har jeg kigget på Sony 40EX500. Det er [1100kr] billigere og har fået rimeligt fine anmeldelser.

Nogle der kan give lidt input mht. de to fjernsyn, og eventuelt andre modeller jeg bør kigge på?
Af noxity
B755 er et rigtigt godt TV, men grundet dårlige betragtningsvinkler passer det langt fra til alles stue eller værelse.
Du skal side rimeligt lige for, hvis du ikke vil miste sortniveauet.

Men du kan jo selv læse anmeldelsen:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 526151.htm
Af lennon
Ved ikke hvorfor det skal være LCD ? - til de krav du stiller vil et plasma være synligt bedre i prisklassen . .
Af Larsdk
Nu skriver du at du er nærig :D

Ville bare lige sige at husk at få en nordisk model og ikke noget partalelimport.

Skriv evt. hvilken forhandler du overvejer at købe fra.
Af MikkelM
Fra wupti.com, de har det til 6600.- incl. fragt
Men jeg kan se at modellen har U1W i slutningen af navnet. Adskiller denne model sig fra den 'almindelige' LE40B755?

Jeg afviser ikke plasma, men det virker lidt som om at de fleste plasma skærme i mit prisleje døjer med fosforslør eller brummen?
Af lennon
MikkelM skrev:Fra wupti.com, de har det til 6600.- incl. fragt
Men jeg kan se at modellen har U1W i slutningen af navnet. Adskiller denne model sig fra den 'almindelige' LE40B755?

Jeg afviser ikke plasma, men det virker lidt som om at de fleste plasma skærme i mit prisleje døjer med fosforslør eller brummen?
Mig bekendt er det pt kun PanaG20 som brummer ? - og fosforslør er vist et noget overvurderet problem i det hele taget .
Af calletv
Min fætter har netop købt 40ex500, og det viser et rigtigt flot billede. En entusiast vil sikkert kunne finde noget negativt, men jeg er sikker på at det vil opfylde dine krav.
Af MikkelM
Jeg tror også det bliver Sony KDL-40EX500. Nu er spørgsmålet bare om jeg skal købe det i elgiganten, eller hos en internetforhandler.

Lige et sidespørgsmål omkring HDMI kabler: Er der stor forskel på hvilket kabel man vælger, eller er det fint at tage et til f.eks. 100.- ?