Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mikkel Andersen
Jeg skal have et nyt Tv. Jeg har kig på Sonys EX500 serie, da jeg af erfaring ved at en reflekterende skærm ikke er god i min stue.
Stuen er ikke så stor så jeg kommer kun til at sidde ca. 3 m fra skærmen.
Vil en 40" skærm være for stor til, at SD-signaler kommer til at se ordentlige ud på den afstand?
Af Rod1983
Mikkel Andersen skrev: Stuen er ikke så stor så jeg kommer kun til at sidde ca. 3 m fra skærmen.
Vil en 40" skærm være for stor til, at SD-signaler kommer til at se ordentlige ud på den afstand?
Om det kommer til at se "ordentligt ud" kommer helt an på hvor god fjernsynets tuner er til at deinterlace, så det må jeg lade brugerne af EX500'eren om ;). Men jeg sidder selv 3m fra en 50" og der ser SD ok ud og DRHD ser rigtig godt ud :p. Her er en lille anmeldelse af EX500'eren:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl ... 603700.htm
Brugeravatar
Af Weissbier
Der vil ikke være problemer med 40" og SD. Tværtimod bør du overveje at gå op i størrelse på den afstand, hvis budgettet tillader.
Af Mikkel Andersen
@ Rod1983: Det var også mest dem der havde et i forvejen jeg tænkte på ;) . Men tak for linket, havde de ikke set den test endnu.

@ Weissbier: Det er ikke så meget budgettet som pladsen i stuen der er den begrænsende faktor.

Men det lyder da godt, at 40" ikke vil være for meget :)
Brugeravatar
Af Weissbier
OK, men så vil jeg gå linen ud og fortælle dig, at det er forbavsende, hvor let en 52" skærm forsvinder ind i et almindeligt stuemiljø. :) Igen: tænk på afstanden.