Hvis du har testet eller afprøvet et produkt og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af goldfing
Hvilken av skjermene er best til spilling? Jeg har lyst på den Plasmaen skjønner du? Jeg har PS3 jeg og.
Af Larsdk
goldfing skrev:Hvilken av skjermene er best til spilling? Jeg har lyst på den Plasmaen skjønner du? Jeg har PS3 jeg og.
Jeg uploader en spil test senere i dag.
Af akanhjo
trykkertor skrev:Ja, hvad skal jeg si.
Mener at tro jeg har gennemskuet den ene sælgeren her ved min lokale HiFi-Klub.
Han har det i kæften og snakkeverktøjet, men viser sig at han ikke ved så meget ligevel vil jeg tro.
Den andre sælgeren har er helt anden holdning til tingene, og ønsker mest at opfylde det kunden ønsker.
Det er jo netop det der er svært, for i mange tilfælde ved kunden netop ikke selv hvad de ønsker - mange er uvidende og ser det hele som en jungle, ser man nemt på de mange "hvad skal jeg vælge tv" i forumet.. Nej, vi skal have sælgere der kan være med til at definere ens ønsker/behov...
Af jszpirt
Hej Lars.

Kan du ikke næste gang teste følgende ved Samsungs DLNA-løsning:

1. Om de kan afspille mkv-filer med DTS-lyd over DLNA? (virker ikke nu)
2. Om de kan pause, ff/rw HD-filer via DLNA? (virker ikke nu)
3. Om PIP virker i EPG? (virker ikke nu)
4. Hvor lang tid tager det at loade en kodet tv-kanel fx via YouSee's digitale kortlæser (DVB-C)? (Tager 3-4 sekunder nu)
5. Om srt-subtitles virker via DLNA? (virker ikke nu)
6. Hvor lang ventetid der er mellem billeder i fx 10-12 MP over DLNA? (Tager 5-8 sekunder nu)

T.o. kan alle mkv-filer afspilles over Samsungs DLNA hvis man omdøber dem til .m2ts
Af iznogood
Hej Lars,

Super tråd med billeder und alles :)

Hvor hurtigt er kanalskiftet? (evt. forskel på kodede og ukodede kanaler?)
Af bantam
Mht. strømforbrug: Samsung har tidligere angivet (f.eks. for PS50B855), at de måler efter IEC 62087. Jeg har kort kigget i indholdet for denne - og jeg mener altså ikke, at der måles på maksforbrug. Til gengæld er det en standard, som alle skal (eller er det "bør"?) følge, så man kan sammenligne mellem TV.

Jeg har plukket lidt i synopsis for IEC 62087:

IEC 62087:2008(E) specifies methods of measurement for the power consumption of television sets, video recording equipment, Set Top Boxes (STBs), audio equipment and multi-function equipment for consumer use. Television sets include, but are not limited to, those with CRT, LCD, PDP or projection technologies.

- og specifikt:

Clause 2 is expanded to include references to video content to be used for On (average) mode measurements.

- og:

Clause 4 is expanded to include On (average) mode for measuring average television power consumption.

- samt:

Clause 11 is newly added. It describes the methods for measuring On (average) mode television power. Annex B is newly added. It describes considerations for measuring On (average) mode television power. Annex C is newly added. It describes the video signals to be used for measuring On (average) mode television power.

Det er i øvrigt svært at måle på et plasma-TV, da APL-kurven (lysudbytte som funktion af, hvor mange pixels der er tændt) er et udtryk for strømbegrænsning. Derfor opfører to forskellige mærker kalibrerede plsma-TV sig ikke (nødvendigvis) ens. Det er af samme grund ikke let at sige noget helt fast om lysudbyttet på et plasma-TV.

De samme overvejelser kanman gøre sig omkring LED med local dimming og beslægtede teknologier.

Jeg ved faktisk ikke hvad spec'en omtalt ovenfor siger om den slags.

EDIT: Panasonic henviser til samme specifikation for måling af strømforbrug for f.eks. deres V20 plasma-TV.
Senest rettet af bantam 11 jun 2010, 06:37, rettet i alt 1 gang.
Af Larsdk
Update med strømforbrug for plasma og fastbrænding på plasma.

Der ville også blive updateret med nye og bedre billeder i løbet af torsdag og fredag. Spil testen må vente lidt til den kommer nok på fredag.
Af Sopasam
Tak for super test.
Hvilken af skærmene har mindst genskin?
Så vidt jeg har læst mig frem til på dette forum har LED generelt bedst lysstyrke og således bedst i lyse omgivelser (lys stue i daglys). Hvordan forholder det sig med disse 2 skærme (har hørt at Samsung Plasma skulle have oppet sig på dette punkt)?
Vurderer du, at jeg ville kunne bruge plasma'en i en lys stue og få pænt udbytte heraf i daglys - eller skal jeg vælge LED?
mvh
Af akanhjo
Korrekt, plasma teknologien er knap så lysstærk som LCD og hvis man som dig har en lys stue og har behov for at se meget tv i de lyse dagtimer, så vil plasma komme til at se lidt mat ud frem for lcd, som lyser mere igennem. Jeg foretrækker selv plasma, jeg synes at det er helt behageligt for øjnene og hovedet med en lidt mere dæmpet skærm.
Det er op til en selv hvad man villeve med, plasma gør sig klartbedst i aftentimerne med dæmpet lys..
Umiddelbart vil jeg tro at LED'en har mindst genskin.
Af Larsdk
Sopasam skrev:Tak for super test.
Hvilken af skærmene har mindst genskin?
Så vidt jeg har læst mig frem til på dette forum har LED generelt bedst lysstyrke og således bedst i lyse omgivelser (lys stue i daglys). Hvordan forholder det sig med disse 2 skærme (har hørt at Samsung Plasma skulle have oppet sig på dette punkt)?
Vurderer du, at jeg ville kunne bruge plasma'en i en lys stue og få pænt udbytte heraf i daglys - eller skal jeg vælge LED?
mvh
Jeg vedlægger nye billeder af skærmene i fuld dagslys..........så snart solen vinder over regnen :D men generalt er LED best i dags lys. Dog er plasma ikke dårlig. Den er noget bedre end sidste års Samsung 855 plasma model.
Af HSKS
jszpirt skrev:Hej Lars.

Kan du ikke næste gang teste følgende ved Samsungs DLNA-løsning:

1. Om de kan afspille mkv-filer med DTS-lyd over DLNA? (virker ikke nu)
2. Om de kan pause, ff/rw HD-filer via DLNA? (virker ikke nu)
3. Om PIP virker i EPG? (virker ikke nu)
4. Hvor lang tid tager det at loade en kodet tv-kanel fx via YouSee's digitale kortlæser (DVB-C)? (Tager 3-4 sekunder nu)
5. Om srt-subtitles virker via DLNA? (virker ikke nu)
6. Hvor lang ventetid der er mellem billeder i fx 10-12 MP over DLNA? (Tager 5-8 sekunder nu)

T.o. kan alle mkv-filer afspilles over Samsungs DLNA hvis man omdøber dem til .m2ts
Jeg har lige fået mit PS50C7705 ind af døren her kl 10.45 så det blev ikke til mere søvn i dag(arbejder på nathold).
Feed fjernsyn og klasser bedre end det gamle PS50A676 som jeg havde.
Jeg køre mine film fra en Synology 410j

1. Det virker fint.Når man starter filmen kan det være at man lige selv skal ind i tools og ændre lyden fra PCM til Dolby Digital eller DTS
2.Pause kan du godt men spole kan jeg kun få til at virke med vob filer
3.Pip virker ikke her,har Yousee.
4.Er nok ca det samme.
5.Virker ved mig.
6.Har ikke prøvet.

M2ts filer virker her.

Jeg håber at der snart kommer en test over det her fjernsyn så man også kan få lidt kallibrerings data :p
Af Asskicker
Med hensyn til afspillning af MKV filer, er det så lykkedes nogen af jer at afspille x264 formatet? eller er det kun understøttet til h264? og kan nogen fortælle mig hvad forskellen er?
Af JA
Du skriver skærmene er testet med standard indstilling. Generelt er standardindstillingen ud af æsken en butiks indstilling, især på LCD.

Det din test viser er blot forskellen på butiksindstilling på de to - og kan ikke bruges til at vise hvad hver skærm kan yde i billedekvalitet - få ændringer i menuen kan betyde underværker på især en LCD, der er ret kritisk på hvorledes man indstiller det.

Normalt ville jeg gætte på at skærmen til venstre var LCD, og den til højre var en plasma - idet LCD ofte fremstår mere "skarpt", hertil at LCDén er mindre - hvilket skulle gi et mere skarpt billede i sig selv - dvs der er noget helt galt her - det hænger ikke samen.
Af mrblue
Hvilket 3D materiale fra youtube har du brugt til 3D testen. Kan du give nogle links ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11