Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Suneee
Generelt hylder folk 2d til 3d i spil. på et par forums skriver folk at de er færdige med at spille i 2d. Det skulle være en kæmpe oplevelse. Jeg kan selv give et referat på fredag/lørdag alt afhængigt af levering.
Af Blaath
Uhh glæder mig..

Første tv jeg fik var i stykker, så nåede ikke 3d, men de har sendt nyt idag til mig fra Komplett.dk

Kan varmt anbefale dem, de er sku gode
Af Suneee
Hvilket Samsung?
Står på vippen mellem C8000 Led og C750.
Får en af modellerne på Fredag ved dog ikke hvad for en det ender med endnu :)
Af Shooter DK
er det kun samsung der kan lave denne konvertering eller kan de andre 3D tv også det som f.eks. panasonic vt20 ?
Af trykkertor
Der er måske nogle andre der kan, men Panasonic kan ikke.
Panasonic synes ikke teknologien er god nok, og besluttet sig for at udelade det på sine 3D-modeller.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
2D til 3D må nok betragtes på samme måde som de første 100 Hz teknologier. Der vil være plads til forbedring.
Af Blaath
Mit tv er et PS50C7705, dette gik i stykker på plasma panel. Samsung har åbenbart døjet med deres tv, jeg har set en masse om det,men ja hvis man søger på google.dk "Samsung Ticking sound" så kan man læse om den fejl jeg fik
Af mhca
Kan man virkeligt benytte 2d til 3d konverting i spil?

Vil det ikke give et enormt input-lag? Ligesom at 100 Hz systemer og lignende, der skal bruge tid på at beregne ekstra billeder, giver input lag...
Brugeravatar
Af phn2
Mht. at vælge mellem 750 og 8000 så har jeg set at 750 har input-lag, hvilket udelukker 750 til mit brug.

mvh. Per.
Af Dressah
Jeg synes effekten er ganske imponerende, jeg testede den selv på et par spil .. Især i fifa synes jeg det var imponerende, og følte faktisk det hjalp på mine evner i spillet, sjovt nok. Dog er der jo ikke så forfærdelig længe til 3D update og 3D spil, så skal det nok blive imponerende ;]
Brugeravatar
Af koenigs
2D til 3D konverteringer er udelukkende en ubrugelig gimmick.

Hvis ikke filmen eller spillet er optaget/lavet stereoskopisk, så glem alt om det, det vil kun være en skuffelse, da man jo som bekendt ikke kan lave et billede ud af noget der ikke eksisterer.
Af Larsdk
Jeg bruger 2D til 3D når jeg spiller PS3 og det rykker sku meget godt.

Man kan sammenligne det lidt med de 3D film i biografen som clash og the titans, der ikke blev filmet i 3D men blev konverteret til 3D i selve redigeringen.

Det er dog ikke alle spil det er lige godt til men fodbold, fps og bilspil virker det super.

Har ikke prøvet 2D-3D men film i nu. Til alm. tv er det lort.

Har både PS50C7705 og UE40C8705 og det er klar bedst på plasma modellen.