Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af akanhjo
Nej nej nej det jele skal med - alle tests fra dig - også de specifikke fra, hvem de enkelte efterspørger, bitte...
Jeg er i hvert fald meget interesseret, jeg har abre ikke noget specifikt at spørge om, er jo helt på abr bund...
Af Johnny3730
Jeg vil samle mine egne erfaringer og andres i en ny tråd, men for ikke at skulle have blandet indkøb og test/gode råd, så beder jeg dem der har nogen særlige ønsker til test om at skrive til mig direkte så vi ikke "forpester" denne tråd
Af H8Red
Fik mit hængt på væggen i går aftes, mums :)

Lækkert design og perfekt billede.

Ingen buzz af nævneværdig grad, dog her til morgen.. buzz... hmm.

Tænker at lade den køre lidt for at se hvordan den udvikler sig.

Havde den gamle B855, som er krediteret pga buzz, til fordel for denne model.

Det er dog mindre buzz end den gamle. Så krydser fingre.

Har fået mit ene par 3D briller idag, så dem glæder jeg mig til at prøve.

Så i dag og de næste par dage skal der testes materiale og funktionalitet.

Konen og jeg blev dog vækket i nat, af opdateringer til tv´et. Det tændte for fuld musik :) Ikke som det gamle, der tændte i mute og med billede slået fra.
Tror i lige jeg fløj ind i stuen og flåede stikket ud af væggen...

Vi skrives....
Af Leviathan
H8Red skrev:
Konen og jeg blev dog vækket i nat, af opdateringer til tv´et. Det tændte for fuld musik :) Ikke som det gamle, der tændte i mute og med billede slået fra.
Tror i lige jeg fløj ind i stuen og flåede stikket ud af væggen...

Vi skrives....
Pænt morsomt! :D Utroligt at Samsung per default har automatisk opdateringer slået til. Det er efterhånden mange, som klager over spontan tænding af deres tv.

Jeg glæder mig til at høre flere inputs om tv'et fra dig
Af poteen
Hahah, yes jeg fik også slået det fra inde i menuen efter at være blevet vækket af mit fjernsyn første nat.. Det var lidt som det bare pludselig tænkte "Nå, nu vil jeg sgu lige opdatere mit software..." :-D

Ringede til Komplett i dag og spurgte om jeg ikke burde ha' fået et par 3D briller med - de sagde at Samsung kun leverede med til deres topmodel i LED, men at de var begyndt selv at levere med til alle 3D fjernsyn.. Så nu har de eftersendt et par, kvit og frit :)

Det kan betale sig at ringe og "brokke" sig fra tid til anden.
Af FRB
Er der nogen, der ved, om den nye firbenene fod også kan fås til plasma?
Af Larsdk
FRB skrev:Er der nogen, der ved, om den nye firbenene fod også kan fås til plasma?
Får mit plasma på mandag eller tirsdag og har også en UE40C7705 så skal jeg se om foden passer. Hvilket jeg dog tror den gør.

Men plasma vejer jo en del mere.
Af Blaath
Til jer der har fået jeres samsung PS50C7705 ind af døren. Kan i fortælle om jeres erfaring til at få 3d brillen til at virke der til. Måske om i har updatede tv først? Mine briller virker ikke. De blinkede hurtigt men så stoppede de. Som om den ikke forbinder til tv
Af Matthias.
Ohøj,

Jeg fik mit TV i går - Det virker upåklageligt - dog med en smule buzz.

Billedet er også er upåklageligt - Skal dog dd. til at instille det helt perfekt.

Skal endvidere til at hænge tvét op dd., og giver ikke meget for Samsungs eget slimophæng - idet det kun skal hænges op med 2 skruer på selve væggen, og TVét vejer jo en del.

Så er der nogen der har en ide i forhold om denne passer:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/til ... _soelv.htm???

Vh.
Matthias
Modtog I går - Onsdag den 2. juni - 3D TV, 3D Blueray afspiller, 3D Briller og 3D Film :D :)

1 - Satte TV op,
2 - Slog Autoopdatering fra, ellers STANDARD
3 - Tilsluttede 2 SAT bokse (viasat HDPLUS samt TDC TV sat boks) via HDMI
4 - Tilsluttede 3D Blueray afspiller. via HDMI
5 - Tilsluttede TV med Surround anlæg via et kabel via HDMI
6 - Tilsluttede en Switch til Internet og alle 4 enheder kablet direkte til swithcen
7 - Satte Internet konfiguration op på alle enheder, fungerede med det samme.
8 - Satte Internet@TV op med een konto
9 - opdateret Firmware til Blueray afspiller (tog en time)
10 - Testede bredbåndshastighed på Blueray afspiller (målt til 356 kbps) - skal lige finder ud af hvorfor den er så lille, for så bliver det lidt kedeligt i længden at kører med så langsom en internethastighed til BD Live/Internet@TV, men det må være min forbindelse hen til Switchen (internet via strøm)
11 - Testet Alm. TV - Superfedt billede
12 - Testet Blueray Film (2012) med og uden 3D Briller, 3D mere dybde indimellem.
13 - Testet 3D Blueray Film (Aliens vs. Monster) med 3D Briller - FANTASTISK - Spiller bare R.. O_O
14 - UMIDDELBAR KONKLUSION:
a - INGEN støj/Buzz
b - Sort er Sort, ikke Grålig..
c - INGEN Burnin/Retension
d - INGEN hylelyd ved 3D
e - Ghosting - hvad er det ?

Måske jeg bare har været heldig ?
Men ok jeg har kun brugt det i ca. 3 timer...
Har ikke opgraderet firmware til TV'et endnu, idet jeg p.t. ikke har nogen fejl....
Har heller ikke fulgt de manuelle indstillinger endnu, vil forsøge i weekenden, men skal skrive ned hvad det p.t. er og hvad jeg har ændret til, så jeg kan komme tilbage, hvis jeg ikke oplever en forbedring.
Af mirage62
Jeg har også modtaget skærmen, og jeg har desværre det problem at den brummer. Jeg har før haft en LG plasma, og selvom jeg ikke har haft en B855 lyder det som det samme problem.
Lyden er meget tydelig når man står foran skærmen som i øvrigt hænger på vægen i ørehøjde. Når jeg er 1-2m fra skærmen er lyden høj, hvis jeg tager øret helt tæt på skærmen er den lav, og hvis jeg sidder i sofaen som er 3,5m fra kan man ikke høre det
Skærmen er ellers meget fin så jeg er meget i tvivl om hvorvidt jeg skal returnere den eller få service, det kan jo være at jeg bare har været uheldig.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Larsdk skrev:
FRB skrev:Er der nogen, der ved, om den nye firbenene fod også kan fås til plasma?
Får mit plasma på mandag eller tirsdag og har også en UE40C7705 så skal jeg se om foden passer. Hvilket jeg dog tror den gør.

Men plasma vejer jo en del mere.
Det gør den, men Samsungs tynde plasma-Tv er faktisk alligevel overraskende lette i forhold til f.eks. LGs og Panasonics plasma-Tv.

Normalt har jeg lidt problemer med at smide et 50" op på testbænken i forbindelse med tests her, men det går lettere med de tyndere modeller, så mon ikke foden holder, hvis den vel og mærke passer til monteringshullerne. :)
Johnny3730 skrev: Ghosting - hvad er det ?
Ghosting har efterhånden været brugt i ret mange sammenhænge gennem årene, men i forhold til 3DTV menes om der er en skyggeeffekt på 3D billeder. Se dette billede som eksempel:
http://www.flatpanels.dk/billeder/crosstalk.jpg

Læg mærke til hvordan der er en slags skygge-"glorie" omkring ansigtet. Det kan opstå på 3DTV, hvis de ikke opdaterer hurtigt nok. På den måde bliver billedet til højre og og venstre øje blandet sammen, så der opstår en dobbelt-effekt.

Det mere teknisk korrekte term er dog crosstalk, og det er det vi kommer til at bruge i forbindelse med anmeldelser af 3DTV her på siden.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
mirage62 skrev:Jeg har også modtaget skærmen, og jeg har desværre det problem at den brummer. Jeg har før haft en LG plasma, og selvom jeg ikke har haft en B855 lyder det som det samme problem.
Lyden er meget tydelig når man står foran skærmen som i øvrigt hænger på vægen i ørehøjde. Når jeg er 1-2m fra skærmen er lyden høj, hvis jeg tager øret helt tæt på skærmen er den lav, og hvis jeg sidder i sofaen som er 3,5m fra kan man ikke høre det
Skærmen er ellers meget fin så jeg er meget i tvivl om hvorvidt jeg skal returnere den eller få service, det kan jo være at jeg bare har været uheldig.
Der er ofte en tendens til at summelyde intensiveres, når Tv hænger på væggen. Alle plasma-Tv brummer en smule fra bagsiden. Den burde dog helst ikke kunne høres fra 1-2 meter, men det må være pga. en form for resonans, som dannes sammen med bagvæggen.

Et løsning kan måske være at smide noget støjdæmpende materiale bag skærmen.

Det lyder dog ikke godt med buzz igen. Jeg håber ikke det er generelt ligesom på B855.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 22