Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa. Så fik jeg byttet mit tv pga fejl, så det nye kom idag:) Men glæden er ind til videre kort. Jeg kan simpelthen ikke få brillerne til at skabe forbindelse til tvet.
De blinkede lige kort hvor der kom 3d og siden har det ikke virket. Nogen som har oplevet samme eller som har erfaring med om brillerne skal bruges i mørkt rum, der er ret lyst hjemme ved mig med sol lys
Håber nogen kan svare:)
Af akanhjo
du er sq da også uheldig blaath..... jeg har desværre ingen løsning, men held og lykke
Blaath skrev:Hejsa. Så fik jeg byttet mit tv pga fejl, så det nye kom idag:) Men glæden er ind til videre kort. Jeg kan simpelthen ikke få brillerne til at skabe forbindelse til tvet.
De blinkede lige kort hvor der kom 3d og siden har det ikke virket. Nogen som har oplevet samme eller som har erfaring med om brillerne skal bruges i mørkt rum, der er ret lyst hjemme ved mig med sol lys
Håber nogen kan svare:)
Har desværre ikke modtaget mine briller endnu, men kan det være fordi batteriet er fladt?
Af Blaath
Ja batteri er ok. Brillerne virkede i fona. De får ikke sync med tv.
Ja jeg er meget uheldig. Den her gang vil jeg have pengene igen så køber jeg et tv i aalborg..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det lyder mystisk. De skal have et IR signal fra Tv'et for at virke.

Har du eventuelt fået lagt fjernbetjeningen foran Tv'et? Eller fået stillet en vase eller andet under Tv'et? Jeg ved ikke helt hvor den infrarøde sender sidder på Tv'et, men hvis den blokeres, så får du ikke noget 3D billede i brillerne.

Har du eventuelt forstyrrende kilder lige omkring Tv'et?
Af Blaath
Ja meget underligt. Tror nemlig ikke den sender noget ir signal. Nej der er ikke noget foran, men forsøgte kun at teste i ja 10 min for skulle ud af døren. Jeg har forsøgt at stå lige foran tv. Det virkede kort ca 10 sekunder men det flimmerede helt vildt altså brillerne. Måske der ligger noget etsted der forstyrre. Plus mit rum var oplyst af sol:(
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
De burde fungere i sollys. Det kan også være at Tv'et er fint, men brillerne er i udu?

Hvis du har en mobiltelefon med kamera, som kan du teste om der kommer infrarøde stråler fra Tv'et. Kort fortalt skal du blot finde den infrarøde sender på Tv'ets ramme, starte dit kamera på mobiltelefonen og filme direkte mod de infrarøde stråler (tæt på). Kommer der flimmer og støj på mobiltelefonens display, så udsender Tv'et infrarøde stråler. Gør der ikke, så ryger de formentlig ikke igennem.
Af Blaath
Super ide:) men ja brillerne virker i fona. Jeg er bare ved at være træt af at skulle sende tv igen og få nyt. Må indrømme at samsung har jeg ikke så godt indtryk af som det ser ud nu
Af Peter Schrøder
Blaath skrev:Super ide:) men ja brillerne virker i fona. Jeg er bare ved at være træt af at skulle sende tv igen og få nyt. Må indrømme at samsung har jeg ikke så godt indtryk af som det ser ud nu
Bare et enkelt spørgsmål: Har du aktiveret 3D i tv'et?
Af Blaath
Yeps alt er som på min kammis tv. Men jeg undre mig om samsung vil fixe det på deres prestige support
Af trykkertor
Jeg har været borti tilsvarende tidligere.
Men da i forbindelse med fjernbetjeninger.
Men fjernbetjeninger og 3D brille har begge infrarød til fælles.

Det var en bruger der ikke kunne få sin fjernbetjening til at virke hjemme.
Den fungerede fint i forretningen.
Fikk NY fjernbetjening. Samme "fejl".
Ny dvd spiller og 3. fjernbetjening, samme "fejl".

Problemet var den gang at brugeren havde en "uheldig" stue der var meget dårligt egnet til IR-signaler.
Der var interferens, forstyrrelser og reflektioner. En sød blanding af "fejl" beslysning, og IR faldt ud.

Så inden du sygemelder fjernsynet, og bestiller nyt.
Prøv fjernsynet på dit soveværelse, eller andet lokale i din lejlighed/hus.
Måske er du offer for en uheldig sammensætning af lys og reflektioner.
Af Blaath
Ok drenge en lille update.
Hvis jeg holder brillen HELT hen til IR sensoren, så får den forbindelse, men flytter jeg mig bare 10-20 cm væk fra Sensoren, så taber den forbindelsen.

Sensoren i brillen fejler ikke noget, da jeg har prøvet dem ved en anden og ingen fejl der
Af claustrier
Har læst et indlæg på avs forum hvor en bruger havde samme fejl, der virkede brillerne bare kun op til 1,5 meter væk, men ikke længere tilbage.

Det viste sig at være en defekt IR transmitter i tv' et, også et Samsung, og det lev byttet hvorefter det nye virkede..
Af Blaath
Ok mine virker kun sådan ca 2-5 cm væk fra sensoren, og dog nogen gange fanger den når jeg er lidt længere væk og der falder den af efter 2-3 sekunder. Jeg tror også sensoren er defekt, men spørgsmålet er om jeg skal brokke mig for nummer 2 gang til Komplett.dk og bede dem bytte mit TV igen, eller gå til samsung