Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Law-st
Hey.. Jeg leder efter et fjernsyn til soveværelset (32 eller 37''), hvor der skal være mulighed for dvd.. Spørgsmålet er så om den skal være indbygget eller om nogen har erfaring med trådløst scartstik? Fjernsynet skal nemlig hænge på væggen, så dvd-afspilleren skal være et stykke derfra.. Hvilket fjernsyn kan i anbefale?
Jeg har et Panasonic th 37 px 80e, og er træt af det ikke kan tage alle de nye kanaler eller noget.. derfor skal dette fjernsyn kunne tage de nye kanaler.. Jeg søger noget i til maks 4500,-

Håber nogen kan hjælpe, da jeg synes der er så meget at vælge i mellem, at det hele druknet.. (det vil i øvrigt være fedt, hvis fjernsynet er hvidt ;))

//Casper Nielsen
Af Law-st
Ville dette være et godt bud: SONY LCD-fjernsyn KDL-37EX402?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
400-serien har fået en del dårlig kritik bla. her i forum, så den ville jeg holde mig fra. Det oplagte bud i dit prisleje ville være den nye version af dit eget TV, nemlig X20 eller evt. den forrige X10-model.
Af Law-st
Ok.. hvordan med DVD? funker trådløst scart? Eller skal man køre hdmi eller hva gør man?
Af noxity
Jeg må sige nej til indbygget DVD, det holder simpelthen bare ikke med mindre der står B&O på TVet. Det går i stykker for et godt ord.

Hvad angår trådløst scart, så har jeg rigtig dårlig 2. håndserfaring med dette. Det skal forstås på den måde at jeg har taget rigtig mange sæt retur, fordi folk enten ikke kan få det til at virke (typisk fordi signalet er meget svagt, og dermed ikke er glad for vægge), eller simpelthen bare fordi det er super ringe kvalitet.

Så jeg kan hverken anbefale indbygget DVD eller trådløst scart. Måske du bare skulle bruge en kablet DVD-player :D
Af Law-st
ok, tak for svaret.. så vil jeg da holde mig fra det! ;).. Hvad skal "en kablet DVD-player" sige? Fjernsynet skal hænge på endevæggen i soveværelset, og der er først plads til en DVD over bag døren eller inde i skabet.. kan det lade sig gøre med et så langt stik? ;).. sikkert er dumt spørgsmål, men er et æg til sån noget og vil ik risikere noget..
Af trykkertor
Ja sagtens.
Selv kører jeg en 12m lang HDMI kabel fra spiller til projektor.
Så at trække en HDMI kabel over længere afstande er intet problem.
Bare husk at jo længere kabel, og bedre kvalitet kreves der for at kabelen får signalet hele vejen frem.
Af noxity
Ja, den bedste løsning vil være en DVD-afspiller med HDMI udgang. Her får du klart den bedste løsning hvad angår billedkvalitet og holdbarhed.

Desuden så tror jeg ikke man kan få et 32" med indbygget dvd. Men kan også bare være jeg husker forkert.
Jeg vil på det kraftigste fraråde alle at købe et billigt TV med indbygget DVD. Det er skræmmende så mange der går i stykker. Nogle gange er jeg sikker på, at jeg må have hilst på alle, der har investeret i et TV med indbygget dvd. Så mange bliver der sendt til reparation.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
trykkertor skrev:Bare husk at jo længere kabel, og bedre kvalitet kreves der for at kabelen får signalet hele vejen frem.
Ja, for 1080p, så kan der blive problemer, men hvis du nu undlader at lade DVD-afspilleren opskalere til 1080 (hvilket også er ret ligegyldigt), så vil dit output kun være 576i. På den måde vil du aldrig få problemer med kvaliteten af kablet med mindre det simpelthen er i stykker.
Af Law-st
... og hvor og hvilket HDMI stik vil i anbefale? DVD'en kommer til at stå tre meter fra, men kommer nok til at kræve omkring 10 meter
Af Larsdk
Law-st skrev:Tak for svarene.. tror det må blive med hdmi ;).. Pixmania er de billigste med det tv, men der hedder det lidt noget andet.. er det det sammen? http://www.pixmania.com/dk/dk/5770454/a ... x-pf3.html??

På forhånd tak
Pixmania har fået så meget kritik så hold dig fra dem. De sælger også parallelimport hvilket gør du kan komme ud fra at få et tv der ikke har de rigtige tunere og andet gøjl.
Af Law-st
Ok.. jeg har købt kamera dér - der var der ik noget problem.. men må hellere lade være så.. Hvor og hvilket HDMI skal jeg købe? og er et ophæng til væggen noget vigtigti? Er de ikke i bund og grund ens?