Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af trykkertor
Nogen der har et link til en test af det her apparat.
Gerne et test fra USA eller et andet land.
Mit valg står mellem Panasonic VT20, som jeg har læst mange tests af. Og Samsung PS50C7705, som jeg overhodet ikke finder tests af.

Hvad er USA sin modelbetægnelse af denne model?
Af akanhjo
hammeraman skrev:fik skærmen igår :(( og den ryger tilbage igen mandag

Det eneste positive ved skærmen er billedkvaliteten, der er et virkelig godt billede på, det bedste jeg har set på et plasma.
Men så er der alt det negative.

Sort nivaue = elendigt, mere grå en mit tre år gamle LCD.
Retention = undertekster, logo'er, og letterbox bjælkerne hænger fast i billedet efter få minutter. og de bliver der ca. 10 min.
Lyd = Ja det er Samsung, og det lyder forfærdeligt.

Der var ingen 3D-briller med så jeg har ikke set hvordan den klarer 3D.

Ville bare lige dele min oplevelse.

Nu må jeg se om jeg kan finde mig et LCD igen :s
kan man gå ud fra at det vil være sådan på samtlige ps50c7705 modeller, eller vil der som yakken skriver, være enkelte fejlsender? jeg er interesseret i af vide om det er mere permanent, om kan kan generalisere problemet eller det er et emre udsat eksempel/enestående?
Af ll-Alex-ll
Smut et kig forbi Expert i Ballerupcenteret.

Der står den udstillet.

Ingen buzz overhovedet. Derudover, et dejligt tv med flot design og flot 3D og 2D billede.
Af Kratz
AndersA skrev: Det der nemlig taler for det her plasma tv er 2d til 3d konverteringen, som eftersigende skulle være ret så lækker til spil. Det er lidt det som holder mig fra VT20'eren.
Jeg ved ikke hvem der efter sigende kommer med den udmelding.
Jeg har ikke selv set denne funktion i brug må jeg indrømme, men de udmeldinger jeg har set siger at effekten i bedste fald er tvivlsom og i værste fald ubrugelig.

Jeg ville bestemt ikke have dette som en afgørende parameter for valget af skærm.
Af Larsdk
kommer der et sammekøb ? for så hopper jeg på.

Var meningen jeg ville købe det hos HIFI-Klubben men de tager 15,700kr plus 1,100kr for en ekstra forsikring og 250 for at bringe det ud. Så dem bliver det ikke.

Så er frisk på et fælles køb.
Af jbplum
Er der nogen, som kan svare mig på, om dette tv er efterfølgeren til B850/855? Der skulle også eksistere en C8000-serie, som ikke pt. er på det danske marked, men er det efterfølgeren til B855/850?

Jeg købte et B850 i december, men måtte returnere det pga. den velkendte summen. Udover det synes jeg, det var et super lækkert tv, og jeg vil formentlig gerne investere i efterfølgeren, hvis problemet er løst. Spørgsmålet er så, hvilket tv der "efterfølger"...:)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
hammeraman skrev:fik skærmen igår :(( og den ryger tilbage igen mandag

Det eneste positive ved skærmen er billedkvaliteten, der er et virkelig godt billede på, det bedste jeg har set på et plasma.
Men så er der alt det negative.

Sort nivaue = elendigt, mere grå en mit tre år gamle LCD.
Retention = undertekster, logo'er, og letterbox bjælkerne hænger fast i billedet efter få minutter. og de bliver der ca. 10 min.
Lyd = Ja det er Samsung, og det lyder forfærdeligt.

Der var ingen 3D-briller med så jeg har ikke set hvordan den klarer 3D.

Ville bare lige dele min oplevelse.

Nu må jeg se om jeg kan finde mig et LCD igen :s
Jeg har ikke selv set så meget på C7705, men mht. sort har du så prøvet dette: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthre ... st18462329

Hvordan er Tv'et i øvrigt indstillet? Hvad står f.eks. HDMI black level til?

Er sortniveaut dårligt på alle kilder - også fra f.eks. en PC?
Senest rettet af Rasmus Larsen 01 jun 2010, 16:08, rettet i alt 1 gang.
Af poteen
Jeg har lige et hurtigt spørgsmål til dem af jer der har modtaget fjernsynet allerede.

Har i været ude for at det tænder automatisk, begynder at lave en software opdatering for derefter at genstarte? Det er lidt belastende at det bare gør det på tilfældige tidspunkter :/
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
poteen skrev:Jeg har lige et hurtigt spørgsmål til dem af jer der har modtaget fjernsynet allerede.

Har i været ude for at det tænder automatisk, begynder at lave en software opdatering for derefter at genstarte? Det er lidt belastende at det bare gør det på tilfældige tidspunkter :/
Du bør kunne slå disse opdateringer fra inden i menuen.

Hvordan er din oplevelse ellers med Tv'et?

Vi prøver pt. at få det ind til test, men det går lidt sløvt.
Af poteen
Jeg kigger på det i aften så, tak :-)

Jeg står midt i et kæmpe flytterod, så pt. har jeg kun lige losset TV'et op sammen med min sofa og seng, så jeg er stadigvæk i fuld gang med at flytte alle mine ting ind, hvilket også betyder at jeg kun har nået at se én blu-ray på TV'et, men der stod billedet tilgengæld så ufattelig flot at jeg allerede glæder mig til at se den næste.. Jeg er på ingen måde den rette at spørge når det gælder de mere tekniske aspekter af fjernsynet, men min generelle oplevelse af tv'et er helt fantastisk.. Sikke et vidunder!!

Der var ikke 3D briller med, men jeg har kontaktet Komplett og de ville lige vende tilbage vedr. det par gratis briller der burde følge med deres 3D modeller.

Jeg har lige modtaget Red Dead Redemption og UFC 2010 i dag og prøver dem i aften på min PS3.. Skal nok lige vende tilbage med oplevelsen i morgen :)
Af hammeraman
Rasmus Larsen skrev:
Jeg har ikke selv set så meget på C7705, men mht. sort har du så prøvet dette: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthre ... st18462329

Hvordan er Tv'et i øvrigt indstillet?
Ja, det har jeg prøvet ;)

Og lige nu er TV'et stillet i kassen.
Men da jeg havde det oppe så prøvede jeg det meste. Det vil nok tage lidt lang tid at skrive alle indstillingerne ned :s

Men i grove træk så gik fredagen med indstillinger fra 60-80 i kontrast, i området af 50 i lys, og 40-65 i farve og med cellelys fra 8-15.
Prøvede samtlige modes, Movie, standard, relaxed, dynamic. der var også nogle andre indstillinger jeg ikke lige husker navnene på, men jeg roddede godt rundt i alle tre billed-menuer. Alt de dynamiske systemer var slået fra.

Så lørdag prøvede jeg kontrast, lys, og farve 50 og under, og også lidt over 8)

Jeg kommer faktisk også lige i tanke om at billedet havde en tendens til at blinke. Fx i Avatar, når rumskibet kommer flyvende i rummet, i starten. skibet fylder i starten ca. 40% resten er sort. Men når det efterhånden kommer tættere på, så er det som om skærmen begynder at blinke.
Af Leviathan
Rasmus Larsen skrev:
poteen skrev:Jeg har lige et hurtigt spørgsmål til dem af jer der har modtaget fjernsynet allerede.

Du bør kunne slå disse opdateringer fra inden i menuen.

Hvordan er din oplevelse ellers med Tv'et?

Vi prøver pt. at få det ind til test, men det går lidt sløvt.
Ja kan I så se at få en test af denne skærm! :)
Jeg er nu ikke gået død, Vi har bare været på ferie, men er nu tilbage igen. 8)

Jeg afbestilte hos Fladskærmsshoppen og købte istedet for hos komplett, jeg blev blevet kontaktet igår med hensyn til levering i eftermidddag, onsdag den 2. juni (her på bornholm tager det 3 dage fra lager, som komplett fik en del af i weekenden)

Jeg forventer derfor, at modtage både Samsung 3D TV PS50C7705 samt Samsung 3D Blueray afspiller BD-C6900, og HMDI kabler 1,4.

Glæder mig helt vildt :-) :) O_O :p :s ;;) O-O

Jeg skal dog ned i den lokale expert, hvor de har fået leveret nogle samsung 3D briller
(Pris: 2 stk. 3D briller samt et stk. 3D Blueray film) til henholdsvis 698,- (med batterier) og 898,- (for genopladelige)

Jeg forventer:

1) at skulle kører den opdatering som ligger på samsungs hjemmeside til 7000 serien, slå herefter auto.opdateringer fra.

2 )Forventer også at skulle følge vejledningen til manuel indstillinger, som tidligere beskrevet.

Der lyder som spredte meldinger omkring oplevelserne, håber jeg får et af de gode ;-)

Jeg forventer, at have testet lidt forskelligt i weekenden og vender tilbage med mine erfaringer på mandag.

Hvis der er nogen der har gode ideer eller ønsker jeg skal teste noget specifikt, må i meget gerne skrive direkte til min mail, så vil jeg forsøge at teste det som i ønsker !!

Jeg vil på mandag lave en Ny Tråd som alene skal omhandle test og gode råd omkring dette TV (f.eks. Samsung Plasma 3D PS50C7705 - test og gode råd)

mvh
Johnny
Senest rettet af Johnny3730 02 jun 2010, 12:26, rettet i alt 1 gang.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 22