Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tazzyted
Super godt Hammer....

Det er intet mindre end et uovertruffent tv vi her har investeret i :)

Jeg bokser dog lidt med det digitale signal og har via forummet her fået hjælp til at indtaste mine "kilder" fra Stofa kabel TV men den finder en hulens masse kanaler og nogen af dem siger den kodet signal på?? bla. på kanal 4 og 5 og det er konen ikke tilfreds med :)
Nogen der har prøvet det samme? er det fordi de ligger på en kodet frekvens og man skal finde dem andet sted, jeg er i en antenne forening hvor vi er 100% digitale så skulle mene jeg kunne få sammme kanaler som på analog.
Af Czuba
Tazzyted skrev:Super godt Hammer....

Jeg bokser dog lidt med det digitale signal og har via forummet her fået hjælp til at indtaste mine "kilder" fra Stofa kabel TV men den finder en hulens masse kanaler og nogen af dem siger den kodet signal på?? bla. på kanal 4 og 5 og det er konen ikke tilfreds med :)
Nogen der har prøvet det samme? er det fordi de ligger på en kodet frekvens og man skal finde dem andet sted, jeg er i en antenne forening hvor vi er 100% digitale så skulle mene jeg kunne få sammme kanaler som på analog.
Hej Tazzyted:)

På vores 50G20, som desværre er blevet returneret pga. buzz, fandt den også mange kanaler hos Stofa kabel TV som var kodet, men de lå 2 steder. Dem som ikke var kodet lå vidst omkring nummer 1000 i kanalrækken.
Håber det hjalp lidt...:)
Brugeravatar
Af jenstm
Tazzyted skrev:Super godt Hammer....

Jeg har løsningen til dig. Har nemlig næsten samme tv. Bare 7705.
Kanal 4 og 5 bliver på stofa fundet 2 gange i dit tv. Du skal bare scrolle hele kanal listen igenne, så vil de fremkomme en ekstra gang og her vil de virker uden problemer.

God fornøjelse.

Mvh. Jens
Af Tazzyted
Takker for svarerne, jeg er også kommet frem til at nogle af kanalerne viser den 2 gange og det ene er kodet og det andet er helt fint. Så skal man så bare rydde op i rækkefølgen så man få alle sine kanaler i en kronologisk rækkefølge 8)

En anden ting jeg lige pludselig bokser lidt med er EPG som siger ingen information?? det har virket med program guide og det hele men nu er der ingen ting at vise når jeg trykker på guide, lidt mystisk som om den ikke kan få info fra senderen.... nogle gode bud?

Ellers må jeg sige jeg er 100% tilfreds med dette tv, på et digitalt signal fås det ikke bedre!!

KOM SÅ VM ( i HD ) :p
Af Dressah
Det er et super lækkert tv, det jeg har fået er bare defekt, desværre .. får et nyt på tirsdag, så god service der. Det blinker konstant når den står på TV,fra billedet til sort, hvis man kan sige det sådan .. både menuerne osv, så det har intet med signalet og gøre. Når jeg er på en ekstern kilde viser den dog et smukt billede, så vil tro der er noget fucked med tvtuneren eller noget =]
Af Dressah
Jeg har problemer med at få tilføjet de digitale kanaler. Jeg sætter landet til danmark ofc, jeg sætter netværksnummeret til 150 eller 151, da jeg bor i københavn og det er det jeg får oplyst via Yousee. Hvad kan jeg gøre forkert? den finder intet. Det er muligt for mig at finde et par digitale kanaler hvis jeg ændre landet til et andet, men det er jo useless.
Af Hammer-Time
Stadig yderst tilfreds med mit TV.

Små finurligheder skal man lige finde ud af, naturligvis.

En af dem er mht til Text tv.

Jeg får mit signal ind via ind Viasat HD receiver og herfra videre med HDMI til fjernsynet.

Men mit text tv går så ufattelig langsomt. Vælger jeg en side, eks side 800 skal den bladre alle siderne igennem inden den når frem til side 800. Og hvad værre er, når jeg så går et skridt fremad til side 801, bladre den gud døde mig hele vejen igennem alle siderne igen! Det er jo ikke til at holde ud at vente på. Jeg formoder at det er Viasat HD Receiveren der er den skyldige, men jeg ved det faktisk ikke !:(

Er der nogle som har et forslag til hvad jeg kan gøre ?
Af Hammer-Time
Hjælp :(

Der må være nogle i samme situation som mig ???????

Jeg modtager mit tv signal via en Viasat parabol og dertilhørende viasat HD-boks.

Dette bevirker jo at jeg styrer tv'et via den fjernbetjening som hører til Viasat boksen.

Men det betyder jo også, at jeg ikke bruger eller kan bruge tv'ets fjernbetjening og går dermed glip af eks. optage knappen på samsung fjernbetjeningen. Jeg kan med andre ord ikke bruge PVR optage funktionen.

Hvad kan jeg gøre hvis jeg vil styre mit nye Samsung UE55C8705 fjernsyn ved hjælp af dettes fjernbetjening med disse funktionen som den har, når jeg får signalet ind via en boks fra Viasat.

Jeg håber meget på at der må være en naturlig forklaring på dette !
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hammer-Time: Du kan ikke optage på signaler der kommer ind gennem HDMI. Og når dit Viasat signal først kommer ind i boksen og dernæst ryger videre via HDMI, så er det i princippet ikke længere et Tv signal, men blot et HDMI signal.

C8705 har en parabol tuner, men den understøtter ikke officielt Viasat - kun Canal Digital. Hvis du skal have adgang til PVR funktionerne og vil bruge Samsung fjernbetjeningen, så skal du have Tv signalet direkte ind i Tv'et.

Men kan din Viasat boks ikke optage?
Af lohse
Jeg har et lille spørgsmål til jer, som har koblet en HDD på jeres skærm til udnyttelse af PVR. Hvilken HDD bruger i og hvor har i den placeret. Har selv min skærm vægmonteret, og har kigget på en LaCie Rikiki.

Desuden har jeg lagt mærke til når jeg bruger knappen "Guide" på fjernbetjeningen, det er vel det i omtaler EPG'en? Når så skærmbilledet kommer op med tv-programmerne, så kommer der aldrig et billede frem på miniature skærmen oppe i hjørnet. Er der nogen af jer der har en løsning på dette?

Er der forøvrigt nogen som har hørt hvornår touch remoten skulle dukke op herhjemme i butikkerne?
Af mhca
lohse skrev:Jeg har et lille spørgsmål til jer, som har koblet en HDD på jeres skærm til udnyttelse af PVR. Hvilken HDD bruger i og hvor har i den placeret. Har selv min skærm vægmonteret, og har kigget på en LaCie Rikiki.

Desuden har jeg lagt mærke til når jeg bruger knappen "Guide" på fjernbetjeningen, det er vel det i omtaler EPG'en? Når så skærmbilledet kommer op med tv-programmerne, så kommer der aldrig et billede frem på miniature skærmen oppe i hjørnet. Er der nogen af jer der har en løsning på dette?

Er der forøvrigt nogen som har hørt hvornår touch remoten skulle dukke op herhjemme i butikkerne?
Mine forældre bruger en Medion 500GB disk købt i Aldi.
Jeg kiggede også på Lacie Rikki, der virkede som et ok valg.

Problemet med guide og mini-billedet er vist omtalt flere steder på forummet, endda i seperate tråde. Prøv at kigge lidt rundt her under TV og 3dTV, eller måske også Digital TV.
Jeg har dog ikke læst så grundigt på det, så jeg ved ikke, om der blev fundet en løsning.
Af Tazzyted
Jeg har samme problem med det lille vindue i venstre hjørne i EPG'en der kommer ikke billede på, den står bare og loader. Jeg mener ikke der blev fundet en løsning på det men man ville afvente en softwareopdatering, men mega irriterende er det. Det sjove er at det virk er for hvis du vælger at trykke på A (den røde knap) mens du er derinde skifter den i EPG'ens visning og så kommer der billede på skærmen, dog virker EPG så ikke men der kan komme billede (pip) :)

Jeg har købt en WD passport på 500GB og sat den bagpå tv'et med selvklæbende tape fra Silvan, det virker helt fint og jeg må sige at det optage funktion fungerer bare helt optimalt også timeshift funktionen. Dog er der en ting der irriterer mig som jeg også har skrevet om herinde, når man sætter den til at optage en film eller lignende så bliver titlen på optagelsen det program der var lige før filmen og det er P***** irriterende da man så ikke ved hvad man har liggende når man kigger i oversigten, nogen der ved hvordan man fikser det?

Ellers er jeg hamrende tilfreds med mit tv og bliver mere og mere glad for det hver dag. :)
Af Hammer-Time
Rasmus Larsen skrev:Hammer-Time: Du kan ikke optage på signaler der kommer ind gennem HDMI. Og når dit Viasat signal først kommer ind i boksen og dernæst ryger videre via HDMI, så er det i princippet ikke længere et Tv signal, men blot et HDMI signal.

C8705 har en parabol tuner, men den understøtter ikke officielt Viasat - kun Canal Digital. Hvis du skal have adgang til PVR funktionerne og vil bruge Samsung fjernbetjeningen, så skal du have Tv signalet direkte ind i Tv'et.

Men kan din Viasat boks ikke optage?
¨

Tusind tak for et klart svar, Rasmus. Selvom det ikke just er opløftende. Det betyder jo nok , at jeg må købe en selvstændig optager, da min Viasat boks ikke har den egenskab.

Hvis man gik over til Canal Digital, ville man da kunne sætte deres kort ind i fjernsynet direkte via den port der er i fjernsynet, og dermed få signalet ind direkte i tv'et med de omtalte fordele dette giver ?