Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har en Samsung 930BF som altid har kørt digitalt via DVI på min pc, og altid har fungeret perfekt. Nu har jeg sat den til en anden pc, hvor den skal køre analogt, og nu er der problemer.

Første gang jeg startede pc'en op virkede det fint, jeg installerede den rigtige driver (analog) og indstillede alt til analog. Men da jeg genstartede var der sort skærm, og i øverste venstre hjørne stod der "digital" og "analog" og blinkede, og jeg kunne ikke få billede på skærmen. Hvis jeg genstarter pc'en en del gange er jeg somme tider heldig at den virker, men så snart jeg genstarter igen fortsætter problemet.

Jeg ved ikke alverden om det, men det virker for mig som om at skærmen VIL køre digitalt, til trods for at den kun er tilsluttet analogt.
Er der nogen der har en idé om hvad der kunne være galt?

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sker der intet ved at vælge den rigtige indgang manuelt? Jeg går ud fra at 930BF har en indgangsvælger ligesom de andre skærme (undtagen de der kun styres via MagicTune).
Af Kejserjorn
Jeg kunne ikke vælge indgang manuelt, men jeg prøvede at sætte digitalkablet i skærmen samtidigt med det analoge kabel, og nu virker det...!
Så selvom det stadigvæk undrer mig, så er jeg tilfreds med den løsning...

Tak for hjælpen