Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!
Jeg er på jagt efter en kvalitetsskærm til Photoshop arbejde. Jeg har her læst at jeg så skal vælge enten Eizo el. NEC. Men Dells nye 2407WFP har næste identiske data som Eizo s2410w, og med en prisforskel på ca. 5000 kr. er det jo rart at vide hvad man evt. får for de sidste 5Kkr.

Mvh
SteenR
(En glad fotoamatør)
Af Wired
2407WFP lider af en anelse vertikal banding, hvis den tilsluttes med DVI. Det vil nok genere, hvis du arbejder meget med gradienter. Personligt tilslutter jeg bare skærmen med VGA og undgår derved banding-problematikken.
SteenR: Har selv bestillet en Dell 2407WFP som bör komma i sluttet av neste uge. Innan jag bestillde den så sa de på Dell att de nyligen kommit ud med A03, den tredje versionen av skärmen, og att den skulle lösa flera av de tidigare problemer som varit med skärmen. Så måske blir problemet med banding löst, måske ikke. Men 2407WFP bör med A03 vara en riktigt god skärm till allroundbrug. Köber man en 2407 nu så siger Dell att man är garanterad en A03 version.

Wired: Vilken version av skärmen har du?
Af SteenR
Hej!

Er der nogen der ved, om 2407 er TN panel baseret og hvor mange bit farvedybde den anvender?

Mvh

SteenR
Af SteenR
... og hvad med Samsung 244T den ser ud til den er i samme klasse?

Kommer der snart nogle Tests af skærmene i 24" klassen??

Mvh

SteenR
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vha. af vores panelsøgning på forsiden kan du finde ud af hvilke paneler der sidder i de forskellige skærme og nej, 2407FPW er ikke TN baseret - det er den også ALT for dyr til at være.

Dell 2407WFP (*) (widescreen) har et 24 tommer 6 ms (g2g) S-PVA (Samsung LTM240M2 eller LTM240L2) panel.

Den benytter 8 bits farvedybde per farve i begge versioner.
Af waverider
Jag kommer att ha skärmen i sluttet av neste uge, eller på mandag/tisdag ugen derpå. Jag er ju ikke nåen professionell recensent, men jag er ganska kräsen så jag skulle kunna ge några synpunkter på vad jag synes om skärmen, om du är intresseret av den. :)

SteenR skrev:... og hvad med Samsung 244T den ser ud til den er i samme klasse?

Kommer der snart nogle Tests af skærmene i 24" klassen??

Mvh

SteenR
Af colding
jeg bruger selv Dell 2407WFP til professionelt brug i photoshop. Er tilfreds ud over alle grænser!
Af SteenR
Så er min Dell2407Wfp på vej. Prisen steg lige efter den 31. august, men jeg fulgte et råd her på sitet med at ringe til Dell og spørge om rabat, så jeg endte op med at få den billigere end tilbudsprisen fra sidste uge ;-)))

Jeg har hørt så mange begejstrede brugere, så jeg er naturligvis vildt spændt på at få den installeret.

Mvh

SteenR
Af Acosta
Ja prisen på DELL2407WFP er lidt høj for tiden ( ca. 8300 ). Da jeg læste at man bare skulle ringe til DELL, og denne vej kunne få prisen lidt ned, tænkte jeg fino nok, men ark her var der ikke noget at komme efter.

Så jeg må nok vente lidt i nu.

Mvh

Acosta
Af Krusty
Så Dell gad ikke at give dig rabat?
Af Acosta
nej der var ingen rabat at hente. ::l
Af SteenR
Min Dell 2407WFP leveres mandag aften (11sep2006). Jeg har tilbudt at den bliver testet her på flatpanels, så må vi se, om den kan leve op til forventningerne.

Mvh

SteenR
Af SteenR
Nu har jeg haft min 2407 i snart 4 uge, den er da godt nok god!

Men jeg ved der er flere, som har følt, at der har været for megen brigthness på skærmen. Det må jeg så indrømme, det har jeg helt vænnet mig til. Jeg ved ikke om jeg har været heldig, men jeg har ikke oplevet den såkaldte "banding" effekt på min skærm.

Flatpannels har jeg intet hørt fra - selvom de blev tilbudt at køre en kalibreringstest på min skærm:-(

Mvh

SteenR