Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

TV´et er idag forsvundet fra anbefalings-listen.
Begrundelsen er, at det er udgået.

Jeg står overfor at købe fladskærm ganske snart (VM nærmer sig!) :)
Og via anmeldelser her på siden har jeg da kastet mit blik på lg42sl8000.

Så nu er jeg forvirret over at det skulle være udgået.
Det er stadig at finde på LG´s hjemmeside
http://www.lg.com/dk/tv-audio-video/tv/LG-42SL8000.jsp

Og det kan stadig købes til 6.349 kr. tæt på min bopæl.

Skal jeg så slå til snart? Eller udgår det fordi der er noget andet og bedre på markedet?

Panasonic G20 er det eneste andet 42 tommer der anbefales herinde. Men det er næsten 1000 kr. dyrere.
Er det de penge værd?

Nogle svar/tanker ønskes.
På forhånd tak.
Af malke
Har du været ude og se TV'et? Tænker både LG'et og Pana'en

Pana'en har jo PVR, så du har mulighed for at optage på en USB - tilgengæld er det plasma, så du risikerer også at få et som summer ;;)

Jeg har helt droppet plasma alene af den grund - desværre, for man får mange tommer for pengene :)
Af suderen
Har set det, og er da tilfreds med billedet.
Måske derfor bør jeg bare købe det.

Men kunne nu stadig godt tænke mig at høre hvorfor det er fjernet fra anbefalings-listen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Når vi får besked på at TV'et ikke længere forhandles, så hiver vi det typisk af listen. Vi kan ikke gennemtrawle alle hjemmesider og lokale butikker for at finde de sidste eksemplarer, så hvis du har fundet en model så er det restlager.
Af TorstenK
Må man spørge hvem, der har givet Flatpanels besked om, at de to nævnte modeller er udgåede? LG Danmark?
Jeg spurgte LG Support for mindre end en måned siden og fik her svaret at en model typisk er på markedet i godt et års tid.
42SL8000/8500 blev lanceret oktober/november sidste år, så hvis LG vitterlig stopper leverancerne nu, er det enten misinformation fra LG DK's side eller også er LG DK blevet taget på sengen af hovedkontoret.

Ville være fint hvis en af LG Morten'erne kunne fortælle om tingenes rette tilstand - herunder om denne i såfald ret tidlige tilbagetrækning af produktet har noget at gøre med eventuelle fejl (såsom højtalerstøj, skærmstøv e.l.).
Af TorstenK
Mens vi venter på svar fra henholdsvis yakken og LG DK vil jeg supplere med følgende spørgsmål:
Hvis man konstaterer fejl på sit SL8500 (som åbenbart er trukket fra markedet), kan man så risikere at få smidt et SL8000 i hovedet? Eller kan man vælge at få pengene tilbage?
Af TorstenK
Har fået svar fra LG Support:

Hej Torsten.

Både ja og nej. Det er sidste års topmodel, og vi har lige sendt en ny serie på gaden og dem fokuserer vi på. Men vi er ikke holdt op med at lave den og den er stadig til salg.

Mvh. LG Support.
Af suderen
Tak.

Pænt af dig, at du ville undersøge det.

Så vil jeg se, om jeg stadig kan finde den i en butik nær mig. Eller om jeg skal købe noget andet.

Gad i øvrigt vide hvilken serie der lige er sendt på gaden, som der hentydes til i LGs svar.
Af Mighty
Det er vel LE850N - serien?
suderen skrev:Tak.

Pænt af dig, at du ville undersøge det.

Så vil jeg se, om jeg stadig kan finde den i en butik nær mig. Eller om jeg skal købe noget andet.

Gad i øvrigt vide hvilken serie der lige er sendt på gaden, som der hentydes til i LGs svar.
suderen skrev:TV´et er idag forsvundet fra anbefalings-listen.
Begrundelsen er, at det er udgået.

Jeg står overfor at købe fladskærm ganske snart (VM nærmer sig!) :)
Og via anmeldelser her på siden har jeg da kastet mit blik på lg42sl8000.

Så nu er jeg forvirret over at det skulle være udgået.
Det er stadig at finde på LG´s hjemmeside
http://www.lg.com/dk/tv-audio-video/tv/LG-42SL8000.jsp

Og det kan stadig købes til 6.349 kr. tæt på min bopæl.

Skal jeg så slå til snart? Eller udgår det fordi der er noget andet og bedre på markedet?

Panasonic G20 er det eneste andet 42 tommer der anbefales herinde. Men det er næsten 1000 kr. dyrere.
Er det de penge værd?

Nogle svar/tanker ønskes.
På forhånd tak.
Hej. Er der en chance for man stadig kan det