Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg prøver på at finde ud af hvilken skærm jeg skal købe, og valget står mellem disse to skærme:

Acer skærm.

Samsung skærm.

Jeg er godt klar over at Samsung er lidt overlegen hvis man kigger på opdateringstid, men til det den skal bruges til gør det ikke så meget.

Acer'en har jeg set live, og jeg må sige at det CrystralBrite lige er noget for mig. Det har Samsung'en dog ikke så vidt jeg kan se. Men hvis Samsung'en er MEGET bedre end Acer'en, må jeg jo gøre op med mig selv om CrystralBrite er det værd.

Jeg skal primært bruge den til kontorbrug, men fra tid til anden spiller jeg også en del, og jeg må sige at det jeg har set Acer'en præstere i spil, fuldt ud lever op til mine krav. Men igen, jeg har jo ikke set Samsung'en live...

Er der nogen der har nogen gode råd?

Sir Mannen
Brugeravatar
Af hightower
Du sammenligner en wide skærm med en 4:3 ?? Mente du 205 istedet for 204? Hvis du kan lide crystalbrite, så er der jo andre muligheder i 4:3 i Acer. Hvis det skal være wide med crystalbrite som den overnævnte Acer, så der er jo fx NEC wgx2 (og mange tråde om den her inkl anmeldelse) men det lyder allerede til du har bestemt dig for Acer'en.
Af Sir Mannen
Hmm det var meningen de begge skulle være widescreen skærme, for dét har jeg nemlig bestemt mig for.

Det var meningen jeg skulle linke til

Denne Samsung skærm.

Det SKAL ikke være med crystal teknologi, hvis der findes andre 20" widescreen skærme, som er meget bedre til samme pris eller mindre.

Hvad siger i så?

Sir Mannen
Brugeravatar
Af hightower
Acer'en har et P-MVA panel og en uden crystalbrite kunne være viewsonic vx2025wm (samme panel), udover NEC'en som nok er den bedste af dem alle (og dyrest) ellers kommer du ned i TN som den overnævnte samsung 205. Så hvis du kunne lide hvad du så, synes jeg du skulle købe den.
Af Sir Mannen
Mange tak. Det er nemlig det med Panel typer jeg ikke er så god til.
Men det lyder til jeg bare skal stole på min første intuition og købe den Acer.

Tak for hjælpen.

Sir Mannen