Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg går og overvejer at købe en 22" WS skærm snart og så bruge den til både pc og tv (ved hjælp af tv tuner)

Mit spørgsmål er så: Min pc er ikke jordens kraftigste så jeg kan ikke køre spil i 1680x1050 som jo er skærmens native res., så hvordan har nyere skærme det med at scale ned?

Jeg ved da at min nu 3 år gamle 17" 4:3 tft skærm ikke er specielt god til det. Der er meget stor forskel på skarpheden hvis man f.eks. kigger på windows "start" knappen i henholdvis 1280x1024 og 1024x768

Så for li at gentage mig selv, hvordan klare skærme skaleringer idag? Er det stadig et trist syn?
Af sol_jakobsen
Det er stadig ikke pænt, der er sikkert kommet nogle optimerings algoritmer og systemer i de nyere skærme, men generelt er der ikke megen forskel på nyere og gamle efter hvad jeg har set...
Efter min mening kan man godt spille "hurtige" spil uden for den native opløsning da man/jeg ikke ligger så meget mærke til det slørede billed med hvis jeg eks spiller heroes V i en lavere opløsning end den native så begynder det at irritere mig....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Min 2007FP er forfærdelig til at skalere selv til opløsninger i 4:3 formatet. Min 193P+ klarer 1024x768 væsentlig bedre - der kan altså være betydelige forskelle i skalering fra skærm til skærm og vær i denne sammenhæng opmærksom på at 193P+ kører i 5:4 aspekt forhold og ikke 4:3.
Af Deuce313
Ok, jeg skal nok mest spille CS Source, og "flatout2"

Altså FPS spil og bil spil.

Skærmen jeg har kig på er en Mirai 22" http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=233809

Har endnu ikke bestemt mig for om jeg vil købe sådan en og en tv tuner eller spare lidt mere op og købe et billigt LCD tv.
Det ærlig talt svært sys jeg :o
Af SLL
Jeg benytter 1024x768 og 1280x1024, og jeg syntes det ser utrolig godt ud (Dell 2007FP). Lige nu spiller jeg FEAR i 1024x768 full details. Det ser fint ud.

Jeg syntes ikke jeg har set endnu hvor "grimt" det kan blive mht. TFT skaleringen. Umiddelbart syntes jeg ikke der er den store forskel på min Samsung 22" LCD og så Dell'en i spil.

SLL