Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af haulund
Rasmus Larsen!! Igen fremhæver du Panasonic Bl.a i EB. Det er helt fantastisk. Er du i "lommerne" på Panasonic. Det er fuldstændig grundløs den fremhævning dette mærke får.
Jeg har nævnt det for længe siden i et indlæg, var chokeret over de der der ser dette mærke som ja nærmest det eneste. Som jeg også har beskrevet så kommer jeg i rigtig mange hjem qua mit arbejde, og jeg er siger og skriver stødt på et fladskærm fra dem, og de var mildt sagt ikke tilfreds. Alt det tekniske kanman jo godt gå ind på kalibrering ms, design, osv. Det gør jeg ikke, og det vil jeg sikker blive skudt i skoenne for. Men min klare fornemmelse er at der bare er nogen der har andre "interesser" en at være objektiv. Det her forum lugter langt væk...
Af Cutter
hehe,,,,lidt underligt "skrevet".

Men jeg må give dig lidt ret,,,,Man kan KLART fornemme at det er Panasonic der der skal købes, hvis man spørger\læser lidt rundt på siden!
Men hvis de virkeligt er så gode hvorfor er der så så mange der har problemer med dem ::l (d-tuner, blæser støj, osv.)

Og så undre det mig også at når folk spørger om nogle gode råd, til en bestemt lcd-skærm, så er der altid en eller anden "spade" der skal komme og belære en, om at Panasonic HELT SIKKERT er det bedste,,,hvilket det jo helt sikkert ikke altid er!!
Man må da gå ud fra at hvis nogen spørger om noget, med hensyn til et bestemt Tv, så er det sgu da kun det man skal svare på! Og ikke fx. sige "**** LCD,,, Plasma styrre". (undskyld sproget)

Når nogen fx. spørger; "Er der nogen der ved hvor man kan købe Metallica billetter?" Så gider man jo ikke høre en anden sige; "Du skal hellere tage ind og se\høre Megadeth,,de er meget federe og har bedre lyd til deres koncerter.",,,,, Det er jo klart en smags-sag og kan slet ikke sammenlignes!!

Men Panasonic's er helt sikkert gode, men det er der sgu også mange andre mærker der er.

Så lad nu for søren være med hele tiden at henvise til andre mærker, end det der bliver omtalt i en given tråd,,,med mindre det selvfølgeligt har relevans for emnet.

Ps. Det skal lige siges at dette ikke er en kritik af Rasmus Larsen.
Af Tom-H
Synes ikke helt du kan sammenligne det at købe Metallica billetter med det at købe et nyt TV.

Klart hvis en bruger har kig på et fjernsyn som måske ikke er så godt, eller hvis man ved at man kan få en panasonic til omkring samme pris som er bedre, ja så vil man jo foreslå det, til sidst er det så op til køberen om man vælger det ene eller det andet.

Ang. panasonic så er grunden til han så ofte anbefaler dem nok at de har et godt billed, det var da også hvad jeg fik at vide hos den lokale expert da jeg købte mit panasonic TV, at de lå i toppen som nogen af de bedste hvis jeg ville have noget kvali. De nævnte også pioneer som et godt mærke.
Af Tom-H
haulund skrev:Rasmus Larsen!! Igen fremhæver du Panasonic Bl.a i EB. Det er helt fantastisk. Er du i "lommerne" på Panasonic. Det er fuldstændig grundløs den fremhævning dette mærke får.
Jeg har nævnt det for længe siden i et indlæg, var chokeret over de der der ser dette mærke som ja nærmest det eneste. Som jeg også har beskrevet så kommer jeg i rigtig mange hjem qua mit arbejde, og jeg er siger og skriver stødt på et fladskærm fra dem, og de var mildt sagt ikke tilfreds. Alt det tekniske kanman jo godt gå ind på kalibrering ms, design, osv. Det gør jeg ikke, og det vil jeg sikker blive skudt i skoenne for. Men min klare fornemmelse er at der bare er nogen der har andre "interesser" en at være objektiv. Det her forum lugter langt væk...
Jeg tvivler på han ville rose dem så meget hvis de var dårlige, klart der kan da være nogen som har været uheldig med deres model, det jo ikke ligegyldigt hvilken panasonic model man vælger, nogen er bedre end andre.
Af kanonkongendk
Tydeligvis en mandsperson som ikke ved hvad han snakker om.
Nu har jeg også haft en del forskellige modeller samt producenter, og der er simplehen bar ikke noget der kan slå panasonic kontra kvalitet for pengene.
At de så ikke har gjort så meget ved deres design er lidt en skam.
Derfor der nu står et 50pq6000 i min stue.

Men et pbp forum er moderator styret. men før der kommer aktivitet skal der jo være aktive bruger.. Vi alle kan vel ikke være sponsoreret af Pana.. Desværre :)

Men ud fra dine 4 indlæg , så det vel også begrænset hvor meget aktiv du har været her, måske du selv skulle prøve a invistere i et panasonic panel , efterfølgende smile og nyde din søndag ;)
Af velsing
Jeg startede i tidernes morgen med at gå på jagt efter et Sony LCD, da jeg godt kunne lide Sony's generelle design, og i øvrigt for det meste har været tilfreds med produkter fra Sony. Jeg var så forbi Tape Connection på Vesterbro, hvor jeg for første gang ved selvsyn kunne se Pioneer, Panasonic, Samsung og Sony i action ved siden af hinanden. Her stod det klart at jeg kunne vælge LCD som i mine øjne havde et unaturligt lidt blåligt billede med svagere kontrast som gik an med HD men var direkte forfærdeligt med et SD signal. Ved siden af hang så Pioneer og Panasonic, som blæste mig fuldstænig bagover, med et suverænt og meget mere biografagtigt billede med varmere og langt mere naturlige farver. især hudfarver.Når det så også viste sig at de håndterede standard signaler langt langt bedre end LCD, ja så var det jo efterhånden rimelig svært at overbevise mig selv om at skulle give 9-10.000 for et Sony, når jeg kunne få Panasonic PX80 for 5.500.... Min mormor -som jeg desværre ikke nåede at 'redde'- fik kort inden prakket sig et LG 32" LCD på i El-giganten. Det kostede hende 6.000, og så sent som igår, så jeg igen hvor elendigt et billede det har ved SD-signal med pixel-mudder og store farve-plamager istedet for fine overgangene.

Jeg var i sommers med Oslo-båden, og var så i legeland med min ene dreng. Der hang der et ældre "42 fladskærmstv som der blev vist tegnefilm på. Det sad jeg og stenede lidt over, og pludselig gik det op for mig, at det var da egentligt utroligt så godt et billede, sådan et gammelt LCD tv havde, hvorefter jeg så måtte rejse mig og gå tættere på for at konstatere at det altså var et LG plasma....

Jeg har nu haft mit Pana PX80 i knap et år nu, og har ikke haft en dårlig time med det, og jeg har i samme tid anbefalet ALLE plasma og ikke mindst Panasonic når snakken faldt på fladskærme, da jeg simelthen ikke har set nogen der kan levere samme pris/ydelse. -også alle dem jeg har talt med som ville have LCD..

Jeg har således 'fået solgt' 5-6 Panaer til familie og bekendte men har altså ikke modtaget en øre i provision fra Panasonic endnu... ;-)

Men jeg vil straks ændre min prædiken såsnart nogen præsenterer mig for et LCD tv til 5.000 kr, med et bedre billede end fx Panasonic X10.

God søndag

Mvh Velsing
Af OleA
Tror nu ikke Rasmus Larsen er i lommen på nogle. Mig bekendt var det da en Samsung der "vandt" i gårsdagens avis. Han er mig bekendt bare interesseret i ordentlig billedkvalitet.

Når det er sagt er jeg selv meget tilfreds med mit Panasonic V10 og dem i min omgangskreds, som jeg har "lokket" til at investere i Panasonic er også fuldt ud tilfredse.

Og jeg har iøvrigt haft Sony LCD før.

Om folk vælger det ene eller andet er jeg ligeglad med, men ufatteligt mange mennesker, som udtaler sig skråsikkert om dit og dat har ikke set de bedste plasma tv med korrekte indstillinger.

Iøvrigt er dette forum jo ikke det eneste der lovpriser plasma fremfor LCD. Det gør langt de fleste seriøse sider.
Af xcardman
haulund

skulle du ikke bare holde dig langt fra dette forum, vi har skrevet til dig en gang om dine påstande

kan man ikke bare lukke hans konto, det er helt til grin det haulund
kommer med.

eller er du er i lommen på en anden producent :D

du er kun ude på ballede og ikke andet, da du aldrig har svaret på den anden tråd.
så glem alt om denne bruger.

recodere
flatpanels
det kæmpe stor avforum.com

Hvis de var i lommen på panasonic alle sammen, så havde de vil ikke noget overskud.

99 procent af brugerne på dette forrum er bare almindelig bruger som har fået lidt forstand på fladskærme.
sjovt nok kan vi også se et panasonic levere god billedekvaltet for pengene.

utroligt af man kan komme med sådan påstand uden bevis.

hilsen en tidligere Panasonic ejer.
haulund skrev:Rasmus Larsen!! Igen fremhæver du Panasonic Bl.a i EB. Det er helt fantastisk. Er du i "lommerne" på Panasonic. Det er fuldstændig grundløs den fremhævning dette mærke får.
Eftersom du jo godt er klar over, at du allerede har startet debatten én gang før, hvorfor backtracker du så ikke lige de 4 indlæg du har lavet, og læser de svar der kom i sin tid? Hvorfor skal vi spilde tid på at forklare dig tingene flere gange? Der er ikke nogen der er i lommerne på hverken producenter eller butikker herinde.
haulund skrev:Alt det tekniske kanman jo godt gå ind på kalibrering ms, design, osv. Det gør jeg ikke, og det vil jeg sikker blive skudt i skoenne for.
Ja, det bliver du. Fuldstændigt som du også blev det sidst du startede samme tråd, og undlod at kommentere mere på det. ( For de der ikke husker: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 2916#72916 )
Det kan ikke passe, at du skal komme rendende med posen fuld af konspirationsteorier, uden at komme med ét eneste fornuftigt argument. Især når folk i forvejen har brugt tid på at forklare dig tingene før.
haulund skrev:Det her forum lugter langt væk...
Så bliv væk. Vi kommer i hvert fald ikke til at savne dig.
Af haulund
jammen altså, Det eneste jeg faktisk harcelerer over er den fuldstændig overvældende positive omtale af dette mærke, og hvis nu at dette mærke er så fantastisk hvorfor har producent så ikke overbevist deres forhandlere som så kan godtgøre overfor kunder at dette er unikt. DET sker ikke... og jeg siger bare lige er der noger der tør undersøge hvormange anbefalinger der er på Panasonic på forum.. folk vil blive chokeret!!

Og jeg er overhovedet ikke fortaler lcd eller for den sags skyld plasma.

Det er den tendentiøse omtale af Panasonic som giver stof til eftertanke.

Og om jeg er velkommen eller ej på forum, eller evt skal slettes som bruger, det siger hvis mest af alt noget om de personer der ønsker dette. Mon ikke de trods alt har et Panasonic stående?? Vi lever heldigvis i en demokratisk verden, hvor ytringsfriheden forhåbentlig er ukrænkelig.
Det er jo ikke i Kafkas verden vi befinder os...

Og så var der så lige en, var det en moderator der skrev at jeg ikke havde et eneste argument for mine påstande... jeg siger bare igen Prøv at gætte på hvor mange tilkendegivelser der er for Panasonic, så håber jeg at selv du kan forstå mit argument, for at man kan blive mistænkelig..
Af Fing
Er Rasmus så også i lommen på Samsung fordi han i hans test kalder deres 2233RZ for den ultimative skærm til den hardcore gamer, eller i lommen på Dell fordi han tildeler Deres nye monitor topanbefaling som grafikerskærm til fornuftig pris?

Og hvorfor holder man fast i at Pioneers efterhånden gamle skærm har et bedre billede end panasonics, hvis man er i lommen på Panasonic?

Den holder ikke. Forklaringen er jo nok den mest nærliggende, nemlig at Panasonic leverer god billedkvalitet til prisen i flere prissegmenter.
Af xcardman
haulund

jeg roser da også panasonic til skyerne. Vil jeg selv eje en nej tak.
har en pioneer

prøv og tage et Samsung LED design og et panasonic G10 panel i samme kasse.
folk vil stå i kø for at købe en samsung.

billedekvalitet og billedekvalitet

fat dog at panasonic giver mest billedekvalitet for pengene. x10 g10 v10

Plasma er den teknologi som kan give det mest korrekt billede. Der ligger de i toppen kun overgået af pioneer.

men du ved sikkert ikke hvad det vil sige, når du bliver ved haulund

Hvis det var phillips sony sharp eller andre som kunne levere et korrekt billede. Ja så blev de rost til skyerne.

billedekvalitet er fast sat ud efter nogle stanarder og det tv som er bedst til at overholde dem. Det tv køber jeg og mange andre.

tror du skulle prøve og sætte dig ind i billedekvalitet
er selv i gang med at kigge på projektor, fordi det kan give et endnu mere korrekt billede.

hvis du så kan bevise at andre mærker levere et mere korrekt billede til samme pris som Panasonic. så er du på rette vej.

men først sætte dig ind i lcd og plasma teknoligi.
et korrekt billede gengives bedst uden dynamisk kontrast, det har alle lcd
derfor køber jeg ikke et lcd.

du har jo intet argument for dine påstande

prøv at oprette en tråd på avforum og skriv phillips har et langt mere korrekt billede end panasonic. Men de er vel også i lommen af panansonic :((

Et korrekt billede er abosolut ikke det billede som vi selv synes er det bedste

Jeg håber du lære noget af det jeg skriver. En grund til vi har et forum
Af Thor-thor
haulund skrev:jammen altså, Det eneste jeg faktisk harcelerer over er den fuldstændig overvældende positive omtale af dette mærke, og hvis nu at dette mærke er så fantastisk hvorfor har producent så ikke overbevist deres forhandlere som så kan godtgøre overfor kunder at dette er unikt. DET sker ikke... og jeg siger bare lige er der noger der tør undersøge hvormange anbefalinger der er på Panasonic på forum.. folk vil blive chokeret!!

Og jeg er overhovedet ikke fortaler lcd eller for den sags skyld plasma.

Det er den tendentiøse omtale af Panasonic som giver stof til eftertanke.

Og om jeg er velkommen eller ej på forum, eller evt skal slettes som bruger, det siger hvis mest af alt noget om de personer der ønsker dette. Mon ikke de trods alt har et Panasonic stående?? Vi lever heldigvis i en demokratisk verden, hvor ytringsfriheden forhåbentlig er ukrænkelig.
Det er jo ikke i Kafkas verden vi befinder os...

Og så var der så lige en, var det en moderator der skrev at jeg ikke havde et eneste argument for mine påstande... jeg siger bare igen Prøv at gætte på hvor mange tilkendegivelser der er for Panasonic, så håber jeg at selv du kan forstå mit argument, for at man kan blive mistænkelig..
Denne "overvældende" positive omtale er jo et produkt af at mange, der er fokuseret på billedkvalitet er (relativt) enige om at Pana plasma giver meget billedkvalitet for pengene. Andre producenter sælger i højere grad deres skærme på design, features etc.
Panasonic er derfor ikke så anerkendt i "den brede tv-kigger skare" fordi mange netop fokuserer meget på design, features, specs (1:1.000.000 kontrast), "helt ny teknologi" (LED) etc.
Så igen at "hr og fru danmark" primært har Samsung, Sony etc LCD skærme hængende er jo ikke ensbetydende med at disse skærme er dem med den bedste billedkvalitet.

Eksempelvis kan du jo checke udtalelser fra Otto/A-V Precision her eller på recordere.dk. Han er en af de mest kompetente indefor billedkvalitet i Danmark og giver generelt plasmaskærme fra flere producenter god omtale og det tager jeg nok lidt mere alvorligt end det faktum at tusindvis af familier har et Samsung LCD hængende på væggen.

Synes ikke jeg har set nogen argumenter fra dig, kun at det ikke kan være rigtigt at Pana bliver anbefalet så ofte! Du må jo komme med lidt mere end det, men du virker egentlig som om du ikke ved specielt meget om skærme/billedkvalitet, men egentlig bare er irriteret over Pana anbefalingerne og gerne vil starte en diskussion?

PS.
Mht. ytringsfriheden er den rent faktisk ikke ukrænkelig på en side som denne. Hvis sidens ejer ikke gider have dig eller mig som bruger, kan vi blive smidt ud når som helst!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
haulund skrev:jammen altså, Det eneste jeg faktisk harcelerer over er den fuldstændig overvældende positive omtale af dette mærke, og hvis nu at dette mærke er så fantastisk hvorfor har producent så ikke overbevist deres forhandlere som så kan godtgøre overfor kunder at dette er unikt. DET sker ikke... og jeg siger bare lige er der noger der tør undersøge hvormange anbefalinger der er på Panasonic på forum.. folk vil blive chokeret!!
Panasonic laver jo andet end plasma-TV, men det har du vel tjekket op på? Deres LCD-modeller bliver ikke anbefalet. Er det ikke lidt påfaldende hvis nu din, temmelig dårlige, konspirationsteori skulle holde stik? Har du besøgt andre fora end dette og tjekket hvad andre anbefaler?

Jeg kan forstå, at du har et eller andet med "konspirationer" da du åbenbart tror man "overtaler" en butik til kun at fremhæve ét produkt. Eller hentyder du til Panasonics egne centre, der skulle afholde sig fra at anbefale deres TV? For du ved vel også at Panasonic har deres egen kæde herhjemme?

Pt. er der mest value for money med plasma-modellerne fra Pana, hvilket naturligvis udløser en del anbefalinger. Det er måske uundgåeligt at nogen ser spøgelser overalt af den grund, men det lærer vi nu nok at leve med. Folk med disse paranoide holdninger er heldigvis få, og det kan ikke være vores mission både at give solide råd, og samtidigt skulle forklare at vi ikke "i lommen på nogen". Hvad håbede du egentlig at opnå med denne tråd? At der bliver fremlagt komplette regnskaber for hvor pengene kommer fra? Du kan jo klikke på vore bannerreklamer, så har du svaret på hvem der spytter i kassen.