Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SUPER
Hej
Er der nogle som har Netflix som oplever mislyde i bagkanaler som kliklyde. Jeg har ATV 4K 3 gen. Opkoblet på kabel, Netfliks abonnement er premium.
JornH skrev: 11 apr 2026, 02:52 Hvad er bagkanaler?
Et Surround Setup består jo af flere kanaler fra 5.1 og op, i et 5.1 har man 3 front, L,C,R og 2 bag L, R. + en Sub . Det kan der så bygges videre på med f.eks Atmos hvor der så ligeledes er 2 front Up kanaler og 2 bag Up kanaler. Derudover kan et setup bestå af flere end de nævnte kanaler.
Af JornH
Jeg troede det var om Netflix med bagkanaler, har ikke hørt om lyde kunne have kanaler…

For mig er en kanal et TV kanal…
Så har du lært noget i dag.
Brugeravatar
Af hans123
Kommunikationskanaler
Informationskanaler
Markedsføringskanaler
Salgskanaler
Sociale mediekanaler

TV-kanaler
Radio-kanaler
YouTube-kanaler
Streaming-kanaler

Vandkanaler
Kunstige kanaler
Transportkanaler
Eksempler: Panamakanalen, Suezkanalen

Datakanaler
Kommunikationskanaler (i netværk)
Lydkanaler (stereo/mono)
Signal-kanaler

Følelseskanaler
Udtrykskanaler
“at kanalisere energi”
Distributionskanaler
Kundekanaler
Servicekanaler

På denne side er det nok mest TV kanaler og Lyd kanaler
Af P.With
SUPER skrev: 10 apr 2026, 20:36 Hej
Er der nogle som har Netflix som oplever mislyde i bagkanaler som kliklyde. Jeg har ATV 4K 3 gen. Opkoblet på kabel, Netfliks abonnement er premium.
Har ikke oplevet nogen form for mislyde, er det ved alle lyd formater eller måske kun ved Atmos ?

Prøv at slå Kontinuerlig lydforbindelse fra på dit ATV, gør alligevel ikke en fis andet end at hæve lyden en smule. (i hvert fald ikke for mit system)
Af SUPER
Tak for den omsigsgribende debat , jeg har desværre konstateret at mislydene er fra forstærkeren og kommer også ved bluray afspilning . Om det så kan betale sig at få den reparet må jeg se på.
Af Provinsen
SUPER skrev: 12 apr 2026, 23:40 Tak for den omsigsgribende debat , jeg har desværre konstateret at mislydene er fra forstærkeren og kommer også ved bluray afspilning . Om det så kan betale sig at få den reparet må jeg se på.
Hej.
Før du sender penge efter en dyr reparation af din forstærker, så prøv at frakoble strømmen til apparatet, tag derefter hdmi kablet ud af forstærkeren, lad den være uden strøm i ca 2 minutter. Der kan hobe sig "overspænding" op i hdmi boardet på forstærkeren. Evt kan du holde standby/power knappen på fjernbetjeningen til forstærkeren inde mens strømmen er afbrudt. Det aflader apparatet.
Det er et forsøg værd.

Mvh Provinsen.