Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Flatpanels
Anmeldelsen af Sonos Arc Ultra er online. Vi fokuserer i denne anmeldelse primært på Arc Ultra, men der er testet i samspil med Sonos Sub version 4, Sub 3 og Sonos Era 300.
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1732609176

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Brugeravatar
Af hans123
Tak for god anmeldelse

Hr selv en ARC af første aftapning.

Overvejer den nye eller et par era300 som bag i stedet for one.

Syntes den første har klaret sig rigtig fint. Har også gen1 sub til.
Af larsenan
for mig er tydelig tale vigtig. Brugte i forbedret dialog via apple tv box, som i foreslog ved en anden test af soundbar, eller havde sonox en indstilling for tydelig Tale ?
Eller var det slet ikke nødvendigt at indstille for bedre dialog
?
Vil det hjælpe på bedre dialog, at tilkøbe arc 300, eller en subwoofer ?
Jeg synes at have hørt, at det ikke ville hjælpe på tydligere tale
men forstår jeg det rigtig , når jeg konkludre at i synes denne soundbar, har en markant bedre kvalitets lyd end samsung HW-Q995D, som selvfølgelig er meget billigere som samlet anlæg. Men jeg tror jeg kan nøjes med kun sonos arc ultra

Det er til et lg 55 c3, vil det give bedre lyd ? specielt til dialog ?
Senest rettet af larsenan 26. nov 2024, 20:28, rettet i alt 2 gange.
Af lommeregner
Jeg har længe været fristet af et Sonos system men min anke er desværre at den ikke har DTS-HD MA decoder og da mange film (Blu-Ray (4K)) er med netop i dette lydformat, er det desværre et NO-GO for mig!
larsenan skrev: 26. nov 2024, 18:58 for mig er tydelig tale vigtig. Brugte i forbedret dialog via apple tv box, som i foreslog ved en anden test af soundbar, eller havde sonox en indstilling for tydelig Tale ?
Eller var det slet ikke nødvendigt at indstille for bedre dialog
?
Vil det hjælpe på bedre dialog, at tilkøbe arc 300, eller en subwoofer ?
Jeg synes at have hørt, at det ikke ville hjælpe på tydligere tale
men forstår jeg det rigtig , når jeg konkludre at i synes denne soundbar, har en markant bedre kvalitets lyd end samsung HW-Q995D, som selvfølgelig er meget billigere som samlet anlæg. Men jeg tror jeg kan nøjes med kun sonos arc ultra

Det er til et lg 55 c3, vil det give bedre lyd ? specielt til dialog ?
Sonos har også et toggle for forbedring af dialog, men det er ikke ét jeg har haft behov for.
Baghøjttalerne har ingen indflydelse på hvor klar dialog fremstår. Det samme med subwooferen.

Både Arc og Arc Ultra vil være et betydeligt step up ift. dit LG C3.
Af KBW
Hej
Jeg mindes at have læst et eller andet sted, at ved et sæt op af Arc Ultra, Sub og Sonos Era 300 så slår midterhøjtalerne i de 2 Era 300 fra når der er Atmos lyd. Er det noget I kan bekræfte og har en mening om? Lyder det godt eller skidt? Er det evt noget man kan styre selv?
Af Lars K
Det er ikke kun når der afspilles et Atmos format at centeren i Era 300 er deaktiveret. Det sker lige så snart de er konfigureret som surround højttalere og det kan ikke styres af slutbrugeren.
Korrekt. Center-delen spiller ikke med når de er parret som baghøjttalere. Den spiller dog med hvis du har den stående alene i enten et par eller som enkelt højttaler.
Af KBW
Torben Rasmussen skrev: 28. nov 2024, 09:34 Korrekt. Center-delen spiller ikke med når de er parret som baghøjttalere. Den spiller dog med hvis du har den stående alene i enten et par eller som enkelt højttaler.
Er der så billigere Sonos baghøjtalere, man kan købe, som er ligeså gode, såfremt det kun er til dette formål?
Senest rettet af KBW 28. nov 2024, 21:55, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Era300 er de eneste med Atmos-enheder, der kan bruges som baghøjttalere. De øvrige giver dig blot bagkanaler og så skal Atmos-delen leveres af soundbaren alene.

Principielt er det kun et problem at der slukkes for den midterste enhed i Era300 fordi man jo har betalt for den. Det virker lidt fesent at man betaler fuld pris for en højttaler, hvor der ikke er behov for den mest dominerende af alle enhederne. Så kunne de måske have solgt en variant, som var mere målrettet til dette formål i stedet for at skulle stække vingerne på en af deres dyreste modeller.
Af jramskov
" Én af ændringerne omfattede et skift fra at være funderet i det lokale Sonos-system på dit hjemmenetværk til at være fuldt styret fra en cloud-løsning."

Ahh, så det er derfor app'en er blevet så langsom. Det er en virkelig dårlig beslutning efter min mening. Har ellers været en glad Sonos kunde i mere end 10 år, men det er godt nok irriterende at alting er blevet så langsom. Det duer ikke at det tager mange sekunder for den at reagere, det er en voldsom forringelse af brugeroplevelsen.
Af KBW
Torben Rasmussen skrev: 28. nov 2024, 21:12 Era300 er de eneste med Atmos-enheder, der kan bruges som baghøjttalere. De øvrige giver dig blot bagkanaler og så skal Atmos-delen leveres af soundbaren alene.

Principielt er det kun et problem at der slukkes for den midterste enhed i Era300 fordi man jo har betalt for den. Det virker lidt fesent at man betaler fuld pris for en højttaler, hvor der ikke er behov for den mest dominerende af alle enhederne. Så kunne de måske have solgt en variant, som var mere målrettet til dette formål i stedet for at skulle stække vingerne på en af deres dyreste modeller.
Men hvor kommer bagkanalen så fra, når den midterste del er slukket og det kun er Atmos-enhederne der er tændt? Og virker det ordentligt?
Ja, det er kun Atmos-enhederne der er aktive når de kører som baghøjttalere. Jeg har en hel anmeldelse af Arc med Era 300, som det linkes til først i Ultra-anmeldelsen. Den kan du starte med at læse.
Af Aldintatar
Hej arc ultra vs beosound stage hvilken er bedre til at kaste lyden frem mod lytteren og hvilken har den bedste talegengivelse, dolby atmos er ikke vigtigt for mig hvilken er tættest på hifi lyd af de to soundbars, hvilken har bedre lydkvalitet.