12 aug 2021, 12:24
Jeg er også begyndt at læse rundt omkring, at der tilsyneladende også benyttes 2 forskelllige panel typer i C1 modellen det gamle/ normale WBC og det nye WBE panel, WBE panelet skulle være det nye EVO panel.
Det er også kendt, at man på C1 kan gå i service menu’en og aktivere for et højre luminans niveau “G1 mode”, men skal nok lige sikre sig at man har det nye WBE EVO panel i sit LG C1ér, inden man begynder at lege.
Der florere rygter om at Sony benytter det nye WBE “EVO” panel i A90J, mens Panasonic JC2000 ikke benytter det.
Måske LG C1 83” rent faktisk også er med den nye WBE panel teknologi “EVO” og ikke der bare ikke markedsføres på det?
Jeg tror faktisk mest på, at der rent faktisk sidder den nye type WBE “ EVO” paneler i de fleste OLED tv jo længere vi komme hen på året, så det kun er processorer “elektronikken” der afgøre forskellen i lys styrke farver etc.
Har selv en G1 og en C1, og der er forskel, men det i småtingsafdelingen.
Ved side by side, så er man ikke tvivl. Men at gå fra det ene rum til det andet, argh den er sgu lidt svær.
Det jeg syns er lidt interessant er, at G1 77” genere markant mindre varme udstråling end f.eks. C1 og ældre LG OLED TV.
WBC 3S3C er det gamle panel
WBE 3S4C er det nye panel “EVO”
I service menu’en hedder det“ OLED CELL INFO” der kan f.eks. Stå WBC/MMG/PJ som er det gamle panel. WBE/MMG/GZ er det nye panel.
Jeg så faktisk et billeder på nettet af service menuén på en C1 48” med WBE panel og en C1 65” med WBC panel.