27. okt 2016, 10:35
Hey,
Jeg har lige nogle spg. som jeg håber at kunne få nogle svar på
(Nogle kan godt være et par dumme spg.)
1. Skal man køre HDR for at aktivere sit udvidet farverum på skærmen?
eller kan man godt kører dem separat?
Tænker nemlig ikke jeg vil gøre brug af HDR, da hardwaren ikke er til det i skærmen, men det udvidet farverum burde den kunne kører helt fint.
1.1 Hvor aktivere man den ene frem for den anden i menuerne?
Eller sagt på en anden måde, hvad hedder indstillingen på et samsung tv?
2. Jeg har idag skræmen kalibreret ud fra nogle fundne værdier på nettet. OG er godt tilfreds. Men hvordan i forhold til HDR/Udvidet faverum?
Det udvidet farverum skal vel også kalibreres? (og i tråd med spg.1 har det nogen indvirkning om HDR er slået til og fra?)
2.2 Kan skærmen selv finde ud af hvornår det Udvidet farverum eller ej den får af materiale?? eller skal man selv ind og skifte hver gang?
Håber det hele giver mening
Mvh
Christian
Jeg har lige nogle spg. som jeg håber at kunne få nogle svar på

(Nogle kan godt være et par dumme spg.)
1. Skal man køre HDR for at aktivere sit udvidet farverum på skærmen?
eller kan man godt kører dem separat?
Tænker nemlig ikke jeg vil gøre brug af HDR, da hardwaren ikke er til det i skærmen, men det udvidet farverum burde den kunne kører helt fint.
1.1 Hvor aktivere man den ene frem for den anden i menuerne?
Eller sagt på en anden måde, hvad hedder indstillingen på et samsung tv?
2. Jeg har idag skræmen kalibreret ud fra nogle fundne værdier på nettet. OG er godt tilfreds. Men hvordan i forhold til HDR/Udvidet faverum?
Det udvidet farverum skal vel også kalibreres? (og i tråd med spg.1 har det nogen indvirkning om HDR er slået til og fra?)
2.2 Kan skærmen selv finde ud af hvornår det Udvidet farverum eller ej den får af materiale?? eller skal man selv ind og skifte hver gang?
Håber det hele giver mening

Mvh
Christian