Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jesper larsen
#165649
Min far har købt et samsung ue46d7005, problemet er så at vi ik kan få det lille billede frem, når vi er i den den tvguide, hvor man kan se hvad der kommer i fjernsynet på de forskellige kanaler. Der hvor billedet fra den kanal man er på skulle være, står der bare en cirkel og drejer rundt. Han har stofa som tvudbyder.
Jeg har prøvet at læse om problemmet, men virker til der ik rigtig er nogen løsning udfra de ting jeg har læst, de er dog gamle posts og til yousee udbydere. Jeg har dog prøvet at slette alle de kodede kanaler, men desværre uden det hjalp.
Jeg vil så høre om der er en som har fundet en løsning på problemet??
1000 tak for hjælper, håber virkelig der er en løsning, da det virkelig går min far og mor på :)

Hilsen Jesper
Af jesper larsen
#165705
Slet ingen her som har hørt om en løsning hvis man har enten ue**d7005 eller ue**d8005 modellen og Stofa som udbyder? :/
Af cfr
#166048
Hej Jesper

Er også den heldige ejer at dette TV. Jeg anvender dog YouSee så jeg har fået det løst ved at slette de kodede kanaler - en læsning som du jo kender til - og som åbenbart ikke virker på Stofa.

Fandt dog denne artikel som du evt. kan læse.
Det lader til at du kan omgå det ved at skifte fra Samsungs EPG ti lRovi - ikke en elegant løsning....

mvh Carsten

http://lkhansen.wordpress.com/2012/03/2 ... problemer/
Af PetRose
#208698
Problemet er kendt.
Det løser sig ikke med FirmWare opdateringer (ihvertfald ikke for min SamSung UE46D5005).
Det er beskrevet her:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119269
og løsningen er som sagt:
[*]Efter Automatisk kanalsøgning, fjern alle de kanaler der er 'Kodet' som abonnementet ikke giver adgang til. (For YouSee er det typisk dem over nr. 100).
[*]Fjern også Event og EventHD kanalen
Så burde det virke. Det gjorde det for mig.
Af jng
#208718
På mit Samsung D-apparat fra 2011, H-apparat fra 2014 og gamle 19" (fra 2010), 4-serien med tv signal fra Stofa vises det lille billede over guiden korrekt uden sletning af kanaler. Der er vel 100-150 kanaler i nettet. Har stor tv-pakke uden kort.