Roku, som er den førende TV-platform, går langt for at tjene mønt på brugere af deres billigere mediebokse og TV-skærme. Nogle brugere har fået nok.
Næste generations annonce-platform
Roku mente det seriøst da de i 2018 sagde, at de vil forvandle deres TV-platfrom til en "næste generations annonce-platform". Hvad du ser nedenfor er et af tiltagene.
Der er en live-udsendelse over antenne på et Roku TV. Det er Roku-systemet, som automatisk indskyder en bannerreklame ovenpå billedet.
- "Nå, det er sidste gang, jeg køber eller anbefaler en Roku. Efter en Sleep Number-reklame fik jeg lige en Roku-annoncesidebjælke, mens jeg så live-tv. Har virkelig elsket Roku-oplevelsen indtil nu, men dette er en deal-breaker," skrev brugeren p3t3or i et opslag på Reddit. "Jeg har haft dette TV i et par år og har aldrig set det før i dag."
Roku er den førende TV-platform i verden foran Amazon FireTV, Apple tvOS, Android/Google TV, LG webOS og Samsung Tizen på baggrund af deres stærke position i Nordamerika. Roku er på vej ind i Europa, men er endnu ikke nået til Norden.

Roku TV bannerreklame ovenpå live-tv. Foto: p3t3or (reddit)
En anden bruger siger, at han har set reklamerne på sit Roku TV i flere år.
- "Jeg har set dem on-and-off i de sidste 3-4 år på fjernsyn med indbygget Roku. Meget irriterende," skriver Reddit-bruger michaelfiber. "Det lader til at være ret sjældent. Jeg arbejder på et kontor, der på et tidspunkt havde 4 TV-skærme med Roku indbygget. I øjeblikket har vi 2 Roku TV. De er tændt konstant. Så jeg tror, jeg er hypereksponeret over for det."
Læs også: Samsung-ejere klager over stadigt mere påtrængende Smart TV-reklamer
En ny sidebjælke med reklamer har ligeledes fundet vej til Roku TV. Den viser reklamer for produkter, som relaterer sig til den udsendelse, man ser.
- Kilde: Reddit