Den nordiske streamingtjeneste Viaplay rundede sidste år 3 millioner abonnenter. I 2021 skal der investeres mere i indhold, hvorfor der kommer en prisstigning til seerne.
Viaplay i 2021
2020 var præget af coronavirus, hvilket har givet særligt streamingtjenester et boost. Omvendt har Viaplay måtte vinke farvel til indhold fra partnere som Disney pga. lanceringen af Disney+ – med yderligere indhold på vej væk.

Abonnenter på Viaplay. Kilde: NENTs regnskab
Status på 2020 blev, at Viaplay rundede 3 millioner betalende abonnenter, hvilket er en stigning på 749.000 i forhold til udgangen af 2019. Selskabet forventer at tilføje yderligere 400.000 kunder i Norden i 2021 og yderligere 250.000 fra fem nye internationale markeder; Baltikum, Polen og USA.
I 2021 vil NENT, der står bag Viaplay, løfte investeringerne i indhold. Det skal konkret blive til 40 original-produktioner på Viaplay samt "spændende nye sportsrettigheder".
Det vil også indebære prisstigning for seerne. Det præciseres ikke, hvad prisstigningen beløber sig i, men kunderne kan forberede sig på, at det sker i løbet af 2021.
Læs også: Viaplay lufter store internationale vækstambitioner
- "During the year, we will continue to increase our content investments, which will include 40 Viaplay original premieres, a slate of additional acquired content and a range of exciting new sports rights this year. As a result, we are planning to introduce price adjustments during this year," fremgår det af NENT's årsregnskab.
Viaplay omsatte i 2020 for 3,625 mia. svenske kroner.
- Kilde: NENT årsregnskab