Netflix har meldt sig ”meget tilfredse” med den nordiske lancering. En undersøgelse fra Gallup og Mindshare siger nu, at omkring 350.000 danskere har prøvet Netflix. 72 % forventer at blive hængende. Det skriver Mediawatch.
350.000 danskere på Netflix
Tallet er kun for Danmark og er således meget imponerende, hvis det er præcist. Der bor knap 5,6 millioner i Danmark, eller 2,6 millioner husstande. Det svarer til, at næsten 14 % af de danske husstande allerede har prøvet Netflix.
Det er TNS Gallup, som har foretaget undersøgelsen for Mindshare. Undersøgelsen viser ydermere, at 72 % af dem som har prøvet Netflix regner med at blive hængende. Herudover overvejer 14 % af de adspurgte at prøve.
- ”De 350.000 brugere er både et mindre antal personer, der har benyttet den amerikanske udgave, og langt flere der for nylig har meldt sig som prøvebrugere efter Netflix’s danske lancering. Ikke noget ringe udgangspunkt for Netflix, især når vores analyse også viser, at 72 procent af dem har planer om at blive som Netflix brugere,” siger Martin Rasmussen, Mindshare-direktør til MediaWatch.

Reed Hastings, CEO hos Netflix, har allerede erklæret sig meget tilfreds med den nordiske lancering
Såfremt 72 % bliver hængende, når betalingen på 79 kr. pr. måned træder i kraft, kan Netflix allerede prale med en dansk omsætning på knap 200 millioner ekskl. moms. Der er naturligvis for mange antagelser i ligningen til at det kan bruges som noget konkret, men hvis Netflix har haft samme succes i Norge, Sverige og Finland, er Netflix godt på vej til at blive en milliardforretning alene i Norden.
Til sammenligning viser analysen, at omkring 292.000 danskere har prøvet Viaplay.
Spørgsmålet er, hvilken betydning det får for Netflix, at YouBio og HBO åbner deres streamingtjenester.
Hvad er din oplevelse med Netflix efter 1½-måneds brug? Bliver du hængende? Hvis du ikke er sprunget på Netflix endnu, så kan du prøve Netflix gratis her før du binder dig.