Samsung har annonceret, at de har solgt 2 millioner Smart TV (fladskærme med internet-adgang) på global basis i de første 3 måneder i handlen. Samsung ser også stort potentiale i Smart TV-kategorien, der lader til at være mere populær hos forbrugerne end 3D.
Forbrugerne er vilde med Smart TV
Smart TV begrebet dækker over fladskærme med internet-adgang. Internet-adgangen tillader eksempelvis film-udlejning, Facebook og en række andre internet/netværksfunktioner såsom styring vha. en smartphone. Og Samsung lader til at være førende i Smart TV-revolutionen.

Samsungs Smart TV giver adgang til filmudlejning og meget mere
Samsung har officielt annonceret, at de har solgt 2 millioner Smart TV i de første tre måneder på markedet (15. april til 15. juni). Til sammenligning solgte Samsung sidste år 500.000 3D-fladskærme i de første tre salgsmåneder. Smart TV-funktionalitet er godt nok tilgængelig på et bredere udsnit af Samsungs 2011 modeller end 3D var det på Samsungs 2010 modeller, men det peger stadig på en meget vellykket lancering.
Samsung tilbød også visse internet-funktioner i 2009 og 2010, men det er først i 2011, at Samsung er begyndt at anvende Smart TV og Smart Hub begreberne. I slutningen af 2010 blev deres TV App Store promoveret.
Der angives desuden yderligere detaljer for tallene og de brydes ned på regioner. Der er angiveligt solgt omkring 730.000 Smart TV i Nordamerika, 710.000 i Europa og 560.000 i Mellemøsten, Afrika og Sydøstasien.
Samsung er naturligvis optimistisk hvad angår fremtidsudsigterne for Smart TV-platformen og mener, at 2011 er året, hvor internet-tilkoblede fladskærme for alvor slår igennem. Tallene peger også på, at Smart TV-funktionalitet har større interesse hos forbrugerne end 3D.
Hvis du vil vide mere om Smart TV på Samsungs fladskærme, så se vores Samsung D8005 anmeldelse her.
Kilde: Samsung