Samsung har succes med LED-TV

Deltag i konkurrencen om at vinde et 32" LCD-TV fra Zepto, der kan optage og sætte live-Tv på pause. Klik her
Samsung introducerede tidligere i år det de kalder LED-TV, som en ny produktkategori. Selv om det i princippet blot er LCD-TV, har Samsung haft enorm succes med sit mediestunt og sit nye såkaldte LED-TV. Der er solgt hele 500.000 af dem på de første 100 dage.
I princippet er Samsungs LED-TV blot LCD-TV, hvor man har udskiftet den traditionelle lysstofsrørs-lyskilde med dioder (LED). Sådanne Tv har eksisteret i en del år, blandt andet i 3-4 generationer fra Samsung selv, men illusionen om en ny panelteknologi har fået folk med på bølgen.
Der er således solgt hele 500.000 Samsung LED-TV på blot 100 dage. Det svarer omregnet til 5000 Tv om dagen eller 208 Tv i timen. Der er i øjeblikket tre modelserier på markedet i form af B6000, B7000 samt den netop lancerede B8000 serie
Den primære drivkræft bag succesen har været markedsføringen, samt den meget tynde profil på blot nogle få centimeter, som har vundet forbrugernes hjerte pga. det elegante og slanke design.
På flere markeder står LED-TV allerede for 10-15 % af markedsandelen.
FlatpanelsDK har tidligere kigget på et af Samsung LED-TV i 7000 serien, hvor vi klagede over et for markant slør på bevægelse på skærmen.
Der er i øvrigt to nye LED-TV serier på vej fra Samsung i form af B8500 serien og B9000 serien. Begge modeller forventes præsenteret på dette års IFA 2009 messe i Berlin til september. Tilmeld dig vores store nyhedsbrev, hvor vi følger IFA 2009 messe på tæt hold med reportage, billeder og video.