Streamingtjenesten planlægger at frigive en ny originalproduktion ugentligt i 2026, hvor seerne kan se frem til mere sci-fi, krimi og komedie. Der er ingen planer om reklamepakke.
Tjenesten blev lanceret for 7 år siden i november 2019 med kun en håndfuld egenproducerede tv-serier – ikke én eneste licenseret titel. Det står i skarp kontrast til konkurrenterne, der har store bagkataloger.
I et stort interview med Screen International gør Eddy Cue, SVP for Services, og cheferne for Apple TV (tidl. Apple TV+), Zack Can Amburg og Jamie Erlicht, status.
- "Jeg kan fortælle, at vi vokser hurtigere, vi har flere seere, og de har set flere timer i det forgangne år, end vi nogensinde har haft før. Det er ikke nogen overraskelse. Det hænger sammen med, hvor meget indhold, vi udgiver nu, sammenlignet med, da vi startede. Vi vidste, at det ville tage noget tid at nå hertil," siger Eddy Cue om de første 7 år (maskinoversat).
Ingen planer om licenseret indhold
Uforudsete bump på vejen har været covid og Hollywood-strejkerne, ifølge Cue, hvilket for en tjeneste, der producerer alt indholdet selv, gav store udfordringer.
Ikke desto mindre har Cue ingen intentioner om at ændre strategien. Han afviser, at Apple har planer om at opkøbe Warner Bros.
Læs også: Hvem vil købe Warner Bros?
Kan stadig komme biograffilm
I perioden har Apple fluktueret mellem biograf- og streamingpremiere. F1 The Movie har været Apples Studios' eneste biografhit, mens Wolfs blev taget af plakaten i sidste øjeblik. Argylle floppede stort i biografen.
Er tech-giganten færdig med biograferne? Så definitivt vil Jamie Erlicht ikke udtale sig. Det bliver evalueret "case-by-case" for fremtidige film, slår han fast over for Screen International.
Apple TV+ har skiftet navn til Apple TV og ændret logo. Video: Apple
Ingen planer om reklamer
Mens så godt som alle andre amerikanske streamingtjenester har tilføjet, eller snart tilføjer, reklamer, typisk som en billigere abonnementspakke, har Apple ingen aktuelle planer om at lancere en billigere reklamepakke.
- "Ingenting på nuværende tidspunkt. Igen, jeg vil ikke sige nej for altid, men der er ingen planer. Hvis vi kan blive ved med at være aggressive med vores priser, er det bedre for forbrugerne ikke at blive afbrudt af reklamer.," siger Eddy Cue adspurgt om planer for reklamer.
Apple TV+ blev lanceret i 2019 til 39 kr/md. og steg i oktober 2022 i pris til 59 kr/md. I oktober 2023 steg prisen igen til 79 kr/md.
Selskabet producerer alt sit indhold i 4K HDR med Dolby Atmos-lyd.
Nye film og serier i 2026
Med rygter om, at Apple har skruet ned for indholdsbudgettet, slår Eddy Cue fast, at det modsatte er tilfældet. Når der produceres film og tv-serier er fokus stadig på kvalitet over kvantitet.
Apple TV har netop søsat en af deres største seriesatsninger med Pluribus fra skaberen af Breaking Bad. I december lander F1 The Movie på tjenesten. 2026 bliver endnu større, lyder det fra cheferne.
- "Vi har en ny original næsten hver eneste uge (i 2026, red.). Jeg kan nu se The Family Plan 2 på vej, næste sæson af Ted Lasso, For All Mankind, The Morning Show og Hijack vender tilbage. Det bliver blandet med alle de nye originale titler – Vince Gilligan kommer med Pluribus, og Emma Thompson spiller med i Down Cemetery Road. Slow Horses kører lige nu og fortsætter. Publikum har været klare omkring, hvad de elsker, og at kunne levere det sammen med nye ting er en fantastisk position at befinde sig i," sagde Van Amburg.
På filmfronten fremhæves kommende titler som Greyhound 2 med Tom Hanks og komediefilmen Outcome med Keanu Reeves og Cameron Diaz.
På seriefronten fremhæves Star City (For All Mankind spinoff) samt nye sæsoner af Ted Lasso, Slow Horses og Shrinking.
Et af de helt store projekter i pipeline er en UFO-film af Joseph Kosinski (F1 The Movie, Top Gun: Maverick) og Jerry Bruckheimer. Denne film bliver dog ikke klar allerede i 2026. Fra Bruckheimer kommer også filmen Razorblade Tears.
- Kilde: Screen International