Efter heftig kritik af den nye app valgte Sonos at udskyde lanceringen af nye produkter. Når man snart introducerer bl.a. Arc Ultra skyldes det, at den nye app vurderes flyveklar.
Udmeldingen kommer direkte fra Sonos CEO, Patrick Spence:
- "Vi har arbejdet intenst på at løse de mest kritiske app-problemer og genindføre de mest efterspurgte funktioner fra den gamle app. Vi har nu nået et kvalitetsniveau, der giver os ro i maven i forhold til at introducere disse nye produkter," siger Patrick Spence.
- "Med en række løfter har vi forpligtet os til løbende at forbedre vores software og vi er fast besluttet på at gøre Sonos-oplevelsen bedre end nogensinde."
90% i mål
Sonos siger, at 90% af de manglende funktioner er blevet genindført i den nye app. Der er flere tilføjelser på vej. Sonos-ejere kan følge med i arbejdet på denne supportside.
Om brugerne er enige i påstanden om 90%, er svært at vurdere, men mange af de mest graverende fejl synes dog at være løst baseret på brugernes indlæg på Reddit og Sonos' supportforum.

Den nye Sonos app. Foto: Sonos
Sonos mener i øvrigt, at den nye app, efter en opdatering senere i oktober, vil yde bedre end den gamle for nye brugere, konkret på systemgenkendelse, opsætning af nye enheder og muligheden for at gruppere Sonos-højttalerne. Det er relevant for købere af de nye Arc Ultra og Sub 4 produkter, der kommer sidst på måneden.
Sonos har offentligt undskyldt for de mange problemer og har internt udskudt lanceringen af andre produkter. Rygtet vil vide, at Sonos blandt andet har planer om at lancere egen medieboks baseret på Android.