Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reasonOL-effekt: Max rykker op på en femteplads blandt streamere - FlatpanelsDK

OL-effekt: Max rykker op på en femteplads blandt streamere

12 Aug 2024 | Per Fanefjord Laursen |

Der er sjældent store bevægelser på Nielsens ugentlige top-10 liste over streamingtjenester, men Max bevæger sig.

Max og Discovery+ tiltrak de første dage af OL flere unikke seere til OL i Paris, end til hele sommer-OL i Tokyo i 2021, oplyser Warner Bros Discovery.

Max, der streamede alle discipliner, blev strategisk lanceret i maj – kort før OL – for at optimere hvervning af nye abonnenter. Nu nyder Max godt af den ekstra rygvind. Max har således udgjort 80 % af WBD samlede streamingpublikum til OL i Europa, ifølge WBD.


Femteplads i Danmark

Max i Danmark kan også registrere bevægelse efter to OL-uger, viser Nielsen Medias ugentlige seerdata. Max tiltrak 23 min. ugentlig sening i uge 29 – før OL – og steg til 29 min. i uge 30, hvilket udløste et hop fra en ottendeplads til en syvendeplads på Nielsens top-10 liste. I uge 31 er Max rykket op på en femteplads med 41 minutter sening. På alle Warner Bros. Discoverys europæiske streamingtjenester, herunder både Max og discovery+, trak OL 2024 næsten en milliard streamingminutter de første dage, hvilket er mere end syv gange højere end på samme tidspunkt under Tokyo 2020. - "På kun få dage har vi set fantastiske seertal og engagement på de nordiske markeder. Hos Warner Bros. Discovery handler det hele om historiefortælling, og de Olympiske Lege er fulde af fantastiske, rørende og dramatiske historier," lød det fra Christina Sulebakk, Executive Vice President & Managing Director, Warner Bros. Discovery Nordic, i en pressemeddelelse. 

Top 10 streamere i Danmark uge 31

Sete minutter pr. uge
1TV 2 Play108
2DRTV95
3YouSee Play69
4Netflix64
5Max41
6Stofa/Norlys Play40
7Disney+30
8Viaplay23
9Waoo Streaming 21
10Allente18
Der rapporteres på in-home­ (i hjemmet) sening per streaming-tjeneste. Listen er ekskl. tv-sening på social video platforme/medier, herunder Youtube og Facebook.

Seertal fra Nielsen – streaming - En ny seermåling fra Nielsen blev indført 1, januar 2022, som tager højde for danskernes ændrede medievaner, flere skærme, flere indholdstyper, streaming-sening og nye aktører. - Nielsens måling benytter et tv- og streamingpanel på 1.750 husstande. Det højeste antal nogensinde. - Nielsen indførte et nyt såkaldt streamingmeter, som måler videoseningen på alle enheder (smartphones, tablet, computer, chromecast og alle andre devices) i husstanden. - Amerikanske Nielsen har erfaring med tv-, streaming og radio målinger i en række globale markeder. Nielsen har målt nationale seertal i USA siden 1950'erne.

Kilde: Nielsen Media. Tabel: Flatpanels
Tilmeld dig Flatpanels Nyhedsbrev

Seneste nyheder, artikler og anmeldelser i indbakken.

Flere nyheder

Thomson lancerer 100" Google TV til vild startpris i Danmark

01 May 2025 |

Nordflix? Kulturministeren vil skabe nordisk alternativ til Netflix

01 May 2025 |

'Drømme OLED' med blå PHOLED klar til produktion, siger LG Display

01 May 2025 |

Wiz lancerer HDMI Sync Box til stemningslys bag TV'et

30 Apr 2025 |

Streaming-kalenderen: Nyt på Netflix i maj

30 Apr 2025 |

OLED opfattes som 1,5x lysere end LCD, hævder Samsung Display

30 Apr 2025 |