Der er solgt 111.300 TV-skærme fra januar til og med april i år. Det er en nedgang på 11% i forhold samme periode i 2022.
Det fremgår af branchetal fra analysebureauet GfK, som deler de nyeste tal med Flatpanels. Det er den danske detailbranche, som i fællesskab leverer salgstal til GfK.

Philip Læborg, GfK
De 111.300 solgte TV-skærme svarer til en omsætning på 72 mio. Euro (-10%).
- "De tal harmonerer fint med det, vi ser på alle produktkategorier," siger Client Insight Manager Philip Læborg, GfK.
- "Markedet er i en faldende trend, ligesom så meget andet. Efter Coronaårene falder væksten nu, blandt andet drevet af usikkerhed og stigende priser."
Corona løftede salget
Det var Covid19 periodens ankomst, der kickstartede et eksplosivt skærmsalg.
Danskerne hamstrede flere TV-skærme til hjemmeunderholdning og arbejde, især i andet halvår af 2020. TV-salget fik endda et ekstra boost fra den store udbetaling af feriepenge i efteråret 2020.
I hele 2020 blev der solgt hele 595.102 TV-skærme, hvilket var cirka 40% mere end gennemsnittet for perioden 2016-19. Fra januar til og med april 2021 blev der solgt 166.538 TV-skærme.