Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reasonNetflix: Knap 5 mio. bruger reklame-pakken - FlatpanelsDK

Netflix: Knap 5 mio. bruger reklame-pakken

18 May 2023 | Rasmus Larsen |

Netflix med reklamer er lanceret i en håndfuld store lande forud for bredere udrulning. Indtil videre vælger 5 mio. at spare til gengæld for reklamepauser, bekræfter selskabet.

Abonnenter kan spare 3 Euro eller 3 dollars ved at vælge pakken med reklamer fremfor Basic-pakken uden reklamer og spare 8 Euro eller 8,5 dollars ift. Standard-pakken.

Det gør 5 mio. aktive månedlige brugere nu – lanceringen skete i november 2022. Netflix har i alt 232,5 mio. abonnementer – og mange flere seere – men reklame-pakken er pt. kun tilgængelig i Australien, Brasilien, Canada, Frankrig, Italien, Japan, Korea, Mexico, Spanien, Storbritannien og Tyskland.

Det bekræftede tal kom fra Jeremi Gorman, global chef for reklamer hos Netflix, på Upfront-messen i New York i denne uge. På messen blev nye tiltag også præsenteret.


Sponsorer af tv-serier

Ligesom det kendes fra sportsudsendelser i Danmark, så vil en annoncør kunne sponsorere enten en hel tv-serie eller film, eller sponsorere enkelte episoder af en tv-serie. Disse sponsorater vises før udsendelsen. Det er i tillæg til de reklamepauser, der er undervejs, som varer 4-5 minutter per time. Netflix hævdede videre, at brugere reagerer på deres reklamer 4,5 gange oftere end reklamer på lineære tv-kanaler og 4 gange oftere end reklamer på andre streamingtjenester, samtidig med, at Netflix når langt flere seere verden over.

Netflix reklamer

Eksempel på en reklamepause på Netflix. Foto: websgeisti, reddit

Forever business?

Dette er ifølge selskabet opskriften på en "forever business", hvor Netflix kan udkonkurrere andre. Med andre ord begynder reklameudvidelse at ligne noget, som Netflix-brugere allerede skal forberede sig på at se mere til. Læs også: Netflix med reklamer mangler 5-10% af indholdet Netflix har ikke sagt, hvornår reklame-pakken kommer til Danmark, men den danske branche forventer, at det sker i slutningen af 2023, hvor Netflix' udvidelse i særdeleshed vil true TV 2 Play, Viaplay og Warner Bros Discovery.

Netflix Basic with Ads

Sådan ser Netflix' pakkestruktur ud i USA. Reklamepakken er dog blevet opgraderet til 1080p

- Rettelse: Det er præciseret, at 5 mio. er tallet for månedlige aktive brugere af reklamepakken

Tilmeld dig Flatpanels Nyhedsbrev

Seneste nyheder, artikler og anmeldelser i indbakken.

Flere nyheder

LGs 2024 OLED TV nu i handlen i Danmark

14 Jun 2024 |

Hisense tilslutter sig igen 8K-alliancen

14 Jun 2024 |

Der hamstres storskærme før en stor sportssommer

13 Jun 2024 |

Første 8K 3D-kamera til Apples Immersive Video-format afsløret

13 Jun 2024 |

Streamingtjenesten Max har nu tv-kanaler inkl. Kanal 5

12 Jun 2024 |

Ingen danske biografer kan vise 'Inderst inde 2' som Pixar ønsker

12 Jun 2024 |