LG styrker sit samarbejde med Apple og udruller Apples apps og tjenester til tredjeparts TV-mærker, som har licenseret 'webOS Hub'. De når ud til 200 mærker.
I januar 2021 fremlagde LG planer om at licensere deres TV-platform, webOS, til andre TV-mærker i en neddroslet udgave kaldet 'webOS Hub'. I juli 2022 proklamerede selskabet, at målet var at få 200 TV-mærker ombord.
LG har, ifølge eget udsagn, nået milepælen på 200 partnere og samarbejder med Apple om at udrulle Apple TV appen og Apple Music appen i webOS Hub.
- "Apple TV appen og Apple Music er nu tilgængelige i over 100 lande, hvor ejere af webOS-aktiverede TV fra 200 partnerbrands vil drage fordel af en voksende liste af indhold og livsberigende funktioner. De seneste OLED TV og UHD TV drevet af webOS Hub* understøtter AirPlay og HomeKit, så flere seere kan opleve den forbedrede brugervenlighed og bekvemmelighed, som disse avancerede TV giver," meddeler LG.

Apple TV appen på webOS Hub. Foto: LG
Discount TV-mærker
Partnere med webOS Hub omfatter bl.a. Seiki, Blaupunkt, Eko, Stream System, Konka, Aiwa, Hyundai, KMC, Walton og Croma. Det er hovedsageligt billige, low-end TV-mærker, som sælges i store super- og byggemarkeder.
Med partnerskabet styrker LG sin TV-platform mens Apples medietjenester kommer bredere ud.
Der er tale om den fulde Apple TV app med TV+ indhold såsom Ted Lasso og For All Mankind, adgang til iTunes filmkøb/leje, sportstreaming og abonnementskanaler. Der blev ikke kommenteret på 4K, HDR10, HDR10+, Dolby Vision og Dolby Atmos.
Apple Music tilbyder over 100 mio. sange og musikvideoer i 4K, og brugere har på webOS Hub også adgang til eget musikbibliotek.
AirPlay 2 og HomeKit vil kun være at finde i TV-modeller webOS Hub 2.0 (ikke 1.0). LG opgraderer ikke til ny webOS-generation i egne TV-modeller og TV-modeller fra partnere efter produktet er solgt.

Apple Music appen på webOS Hub. Foto: LG