Disney kan nu prale af 221 mio. streamingabonnenter på verdensplan, hvilket er flere end Netflix's 220,7 mio. Netflix er dog stadig den største enkeltstående streamingtjeneste.
Disney+ tiltrak 14,4 mio. ekstra abonnenter i 2. kvartal af 2022, hvilket hæver totalen til 152,1 mio. på verdensplan. Kombineret med Disneys to andre streamingtjenester, Hulu og ESPN+, har Disney overhalet Netflix.
- "Vi havde et fremragende kvartal, hvor vores kreative og forretningsmæssige teams i verdensklasse leverede enestående præstationer i vores indenlandske forlystelsesparker, store stigninger i seertal til live-sport og betydelig abonnentvækst på vores streamingtjenester. Med 14,4 millioner Disney+ abonnenter tilføjet i regnskabsårets tredje kvartal, har vi nu 221 millioner samlede abonnementer på tværs af vores streamingtilbud," sagde Bob Chapek, CEO, The Walt Disney Company, ved regnskabsfremlæggelse.
I løbet af kvartalet udvidede Disney+ til yderligere 42 lande i Europa, Mellemøsten og Nordafrika. Disney+ er nu tilgængelig i over 100 lande.

I Danmark og andre lande findes Star på Disney+. I USA ligger dette indhold på en særsklit tjeneste kaldet Hulu
Netflix stadig større end Disney+ alene
Netflix har tabt kunder i første halvår; fra 221,8 mio. i starten af året til 220,67 mio. denne sommer. Netflix forventer at hente 1 mio. ekstra i 3. kvartal, så Disney vil sandsynligvis forblive i spidsen indtil videre.
Disney er imidlertid ikke helt så optimistisk som tidligere. Vækstprognosen for Disney+ i 2025 blev reduceret fra 230-260 mio. abonnenter til 215-245 mio.
Både Disney+ og Netflix planlægger at lancere streamingpakker med reklamer i nærmeste fremtid.
Læs også: Disney+ hæver prisen når ny reklamepakke lanceres
Netflix (220,7 mio.) er dog stadig den førende enkeltstående streamingtjeneste foran Amazon Prime Video (ukendt), Disney+ (152,1 mio.), HBO Max (76,8 mio. per. 1. kvartal), Hulu (46,2 mio.), Paramount+ (43,3 mio.), Apple TV+ (ukendt) og andre.