Netflix vil introducere et billigere abonnement med reklamer i starten af 2023 og tiltag mod password-deling i løbet af 2023. Se hvordan 'tilføj et hjem' forventes at virke.
Mere end 100 mio. Netflix-husstande deler password, ifølge selskabets estimat. Derfor tester Netflix i øjeblikket forskellige metoder til at dæmme op for praksis.
- "Vi er i de tidlige stadier af arbejdet med at tjene penge på de over 100 mio. husstande, som i øjeblikket nyder godt af, men ikke direkte betaler for, Netflix. Vi ved, at dette vil være en ændring for vores medlemmer. Vi har således lanceret to forskellige tilgange i Latinamerika for at blive klogere. Vores mål er at finde et letanvendeligt betalt delingstilbud, som vi mener virker for vores medlemmer og vores virksomhed, som vi kan udrulle i 2023," fremgår det af kvartalsrapporten.
Netflix' seneste initiativ er 'tilføj et hjem' (add a home), som i øjeblikket testes i Argentina, Den Dominikanske Republik, El Salvador, Guatemala og Honduras. Det virker sådan her:
FAQ: 'Tilføj et hjem' på Netflix
Et hjem per konto: Hver Netflix-konto – uanset dit abonnement – vil inkludere ét hjem, hvor du kan nyde Netflix på alle dine enheder.
Køb yderligere hjem: For at bruge din Netflix-konto i andre hjem, vil vi bede dig om at betale ekstra (219 pesos pr. måned pr. hjem i Argentina / $2,99 pr. måned pr. hjem i Den Dominikanske Republik / $2,99 pr. måned pr. hjem i Honduras / $2,99 pr. måned pr. hjem i El Salvador / $2,99 pr. måned pr. hjem i Guatemala). Medlemmer med basispakken kan tilføje ét ekstra hjem, Standard op til to ekstra og Premium op til tre ekstra.
Rejser inkluderet: Du kan streame, mens du er væk hjemmefra, på din tablet, bærbare computer eller mobil.
Ny funktion til administration af hjem: Du vil snart være i stand til at kontrollere, hvor din konto bliver brugt – og til enhver tid fjerne hjem – fra siden med kontoindstillinger. |
Flatpanels
Abonnement med reklamer
Netflix mistede 970.000 abonnenter i 2. kvartal 2022 og virksomheden har identificeret reklamer som en vej tilbage til vækst.
I sit kvartalsregnskab bekræfter Netflix, at man planlægger at lancere et billigere abonnement med reklamer i starten af 2023. De eksisterende abonnementer uden reklamer forbliver tilgængelige, men de nærmere detaljer er endnu ikke afsløret.
- "Vores billigere reklameunderstøttede tilbud vil komplementere vores eksisterende abonnementer, som forbliver reklamefrie," lyder det (Netflix's egen fed-markering). "Vi har for nylig annonceret Microsoft som vores teknologi- og salgspartner, og vi har som mål at lancere dette abonnement i den tidlige fase af 2023."
På nuværende tidspunkt kan Netflix tilbyde "langt størstedelen" af sit bibliotek med reklamer, ifølge co-CEO Ted Sarandos. Han oplyser, at Netflix er i dialog med partnerstudier om at tillade reklamer på mere indhold, men det forventes ikke, at alle titler bliver tilgængelige.