Appen Fitness Candy lanceres til september og giver bl.a. adgang til træningsprogrammer på Smart TV. LG vil også lancere fitnessenheder.
LG Electronics har allieret sig med SM Entertainment om Fitness Candy appen, der beskrives som en "omfattende livsstilsplatform – komplet med indhold, tjenester og relaterede produkter – for at hjælpe folk med at håndtere deres sundheds- og fitnessbehov derhjemme".
Appen lanceres til september som en abonnementstjeneste til Smart TV og telefoner. Det oplyses ikke, om Norden er med i første bølge. Abonnementsprisen vil ligge på ca. 15 dollars om måneden.
Vil udfordre Apple, Peloton m.fl.
Med lanceringen af egen fitnessplatform følger LG i fodsporene på Apple, Peloton, Samsung og andre selskaber, som forsøger at forvandle TV-skærmen til et hjemmefitnesscenter.
Ingen af disse tjenester er tilgængelige i Danmark på nuværende tidspunkt.
LG app vil give adgang til træningsprogrammer i seks kategorier: Styrketræning, core, højintensiv intervaltræning (HIIT), dans, udstrækning og meditation. Programmerne vil vare 10-40 min. og blive opdateret ugentligt.
Derudover vil der i appen være sport, dokumentarer og indhold, der hjælper med kost, genoptræning og afstressning.

Fra denne ugens præsentation af LG's Fitness Candy i Sydkorea. Foto: LG
Vil også sælge fitness-enheder
LG siger, at de agter at lancere en række tilhørende fitness-enheder, som kan forbindes trådløst til TV'et eller registreres via et kamera, der kan monteres på TV'et.
- "Vi har til formål at introducere en række nye enheder, der kan linkes til appen, så brugerne kan få mere ud af indholdet. En af dem er en enhed, der kan genkende og spore brugernes bevægelser takket være inkluderingen af LG's AI-kamera og IoT-platform. Enheden forbinder trådløst til brugerens TV og giver mulighed for tovejskommunikation, hvilket skaber den ideelle opsætning til virtuelle en-til-en coaching-sessioner og til deltagelse i live-streamede træningstimer," sagde LG. "Med fuld udnyttelse af LGs innovative teknologier såsom AI, big data, motorer og skærme planlægger selskabet også at udvikle produkter såsom muskelstyrkende enheder, indendørs cykler og smart-bands."
LG vil samarbejde med koreanske atleter, dansere og skuespillerinder om at skabe indhold til appen. De tror, at K-pop's succes vil gøre folk udenfor Korea mere modtagelige over idéen. LG sigter mod at have 1 mio. fitness-abonnenter i 2025.
- "Sammenslutningen af LG's innovative teknologi og SM's musik, dans og forskellige indhold, der har banet vejen for fremtiden for K-pop, er en fantastisk mulighed for de to selskaber til at bidrage til den globale fitness- og sundhedsindustri, " sagde Lee Sung-su, co-CEO for SM Entertainment. "Fitness Candy er et digitalt fitnessindholdsprojekt, som går længere end simple kostoplevelser og snarere giver brugerne mulighed for at genopdage sunde fitnessvaner."