TV 2 Play har rundet 900.000 abonnenter og de mange brugere kan se frem til bedre apps til Smart TV, yderligere forbedring af videokvalitet, brugerprofiler og SkyShowtime-indhold.
TV 2 Play i 2022 og fremefter
TV 2 Play er godt på vej mod målet om 1,3 mio. abonnenter i 2025. Streamingtjenesten rundede i slutningen af sidste år 900.000 abonnenter og er i visse uger næsten lige så besøgt som DRTV, ifølge Nielsens målinger.
- "Konkurrencen i streamingmarkedet er intensiveret, og vi gør alt, hvad vi kan, for at bevare vores gennemslagskraft med en sund, voksende forretning og ikke mindst vores publicistiske styrkeposition, hvor vi vil blive ved med at være danskernes foretrukne leverandør af kvalitetsindhold og public service. I 2022 vil vi fortsat investere massivt i produktudvikling og nye sportsrettigheder, og vi glæder os til at folde bl.a. Tour de France Grand Depart i København, fodboldlandsholdets hjemkomst og VM i fodbold ud i løbet af året," siger Stig Møller Christensen, TV 2s kommercielle og digitale direktør.
TV 2 Play nåede 800.000 abonnenter i 2. kvartal 2021 og 700.000 i 3. kvartal af 2020.
SkyShowtime på TV 2 Play
Et af de næste skridt for TV 2 Play bliver at folde indhold fra SkyShowtime ind i tjenesten. Det sker som forlængelse af det samarbejde TV 2 allerede har med Paramount+, der bliver opslugt af SkyShowtime, når den nye tjenesten lanceres senere på året.
SkyShowtime er et joint venture imellem Paramount og Comcast (Universal m.fl.). I den nye streamingtjeneste findes film fra Paramount, Universal, Dreamworks, serier fra Showtime, NBC, Sky Originals og børneindhold fra bl.a. Nickelodeon.
- "Partnerskaberne med bl.a. hayu, Oiii og senest Paramount+ styrker TV 2 i konkurrencen med særligt de internationale streamingudbydere – det handler om at berige vores danske kernetilbud med udvalgte partnere, som er relevante for vores kunder. I efteråret 2022 styrker vi værditilbuddet yderligere, når Paramount+ bliver til SkyShowtime – selvfølgelig stadig integreret på TV 2 Play," siger Stig Møller Christensen.

TV2 Play har flere nye funktioner og opgraderinger på vej
Bedre apps, bedre videokvalitet
Der er opgraderinger af videokvalitet og funktionalitet på vej. Flatpanels kunne i februar fortælle om TV 2's første skridt med højere bitrate og test af 1080p streaming. Det følges op af yderligere opgradering inden for overskuelig fremtid. Vi kender endnu ikke detaljerne.
- "Det stigende antal brugere, de mange nye livekanaler og alt det nye partnerindhold på TV 2 Play stiller betydelige performancekrav, og derfor har vi det seneste år arbejdet intensivt og investeret massivt i at gøre vores produkt klar til at levere ny funktionalitet. Inden for overskuelig fremtid vil vi også introducere brugerprofiler, der skal give danskerne mulighed for at få en mere personlig oplevelse på TV 2 Play. Og så er vi også på vej med yderligere opgradering af videokvaliteten og optimeringer af vores Smart TV-apps," siger Stig Møller Christensen.
På funktionalitetssiden skal apps til Smart TV forbedres. Disse apps halter i dag efter på funktionalitet og videokvalitet (25fps i stedet for 50fps) ift. TV 2 appen til Android TV og Apple TV. De længe lovede brugerprofiler er heller ikke glemt.
TV 2 Play tilbyder i Danmark tre pakker til priser fra 49 kr/md. med reklamer. Man kan desuden vælge TV 2-kanaler i løskøb til 49 kr/md. Mulighederne kan ses play.tv2.dk.