Med et frafald på 51.000 tv-kunder i 2021 har YouSee ikke formået at sætte prop i kundeflugten, men dog formået at bremse faldet ift. de to foregående år.
YouSee i 2021
Ingen af de andre store tv-distributører frigiver tal for danske tv-kunder, så YouSee er blevet en markedsmæssig vejviser på et dansk tv-marked, hvor kunderne flittigt udskifter den klassiske tv-pakke med streamingtjenester.
Men tilsyneladende ikke helt så flittigt som tidligere.
Sidste år måtte YouSee sige farvel til 51.000 husstande som tv-kunder, ifølge årsregnskabet. Dermed havde YouSee ved årsskiftet 980.000 tv-husstande. Tallene omfatter både YouSee og YouTv.
Den interaktive graf (Infogram) kan ikke fremvises pga. dine valg i cookie-boksen.
Faldet er væsentlig lavere end i 2020, hvor YouSee mistede 140.000 tv-kunder. Det er også lavere end i 2019, hvor selskabet mistede 71.000.
Læs også: DR-rapport: Nyt stort fald i danskernes brug af flow-tv sidste år
2021 blev da også et mindre drastisk år for YouSee-kunder end 2020, hvor man brød med Discovery. Kunder måtte sidste år sluge en prisstigning på 10-40 kr/md. Fra 2022 har YouSee hævet prisen med op til 69 kr/md. men effekten på denne markante prisstigning får vi først at se i opgørelsen for 1. kvartal.
YouSees forretning toppede med 1,41 mio. tv-kunder ved indgangen til 2015.