Norlys, som ejer Boxer og Stofa, vil holde tv-priserne i ro ved årsskiftet. Samtidig går man i rette med konkurrenten YouSees fortælling om kraftigt stigende rettighedspriser.
Bliver snart til Norlys
Boxer skifter i oktober navn til Norlys og inden længe vil også Stofa tage sit nye moderselskabs navn. Det sker som led i Norlys' plan om at opbygge en ny, stærk tv-distributør.
For eksisterende tv-kunder indebærer det til at starte med kun et navneskift. Priserne vil nemlig ikke blive hævet i 2022. Det siger Norlys i en udmelding til B.T., hvor man samtidig går i rette med YouSees udlægning om rettighedspriserne.
- "Der er rigtig mange kunder, der mener, at tv-pakker er blevet for dyre. Vi vil gerne lytte til kunderne og deres behov, og pris er en rigtig vigtig brik i det her. Så vi ser det her tiltag som en investering," siger Sune Nabe Frederiksen, adm. direktør i Norlys Digital, til B.T.
- "Vi oplever også stigende priser for rettigheder, men vi kan slet ikke genkende, at stigningerne skulle være så store."
YouSee meldte i sidste uge ud, at 80% af tv-kunderne får prisstigninger på op til 40 kr/md. Der vil desuden ske omrokeringer i tv-pakkerne, som udmeldes senere.
I 2021 fastholdte Stofa ligeledes priserne på tv-pakker, mens Boxer hævede pakkepriserne med 10-30 kr/md. ikke længe efter tidligere udmeldte prisstigninger.
Sune Nabe Frederiksen tilføjer, at Norlys ikke har tabt tv-kunder i seks måneder på trods af en generel årlig nedgang på 4-5% i flow-tv-markedet.
Opdatering: Stofa bekræfter i en pressemeddelelse, at antenneforeninger ligeledes er omfattet.
- "Mange tv-selskaber regulerer hvert år priserne på deres indhold, og det betyder som regel, at priserne stiger for de danske tv-kunder. Vi har dog sammen med antenneforeningerne valgt at gå en anden vej for andet år i træk, og låser derfor igen vores priser på tv-pakkerne. Det betyder helt konkret, at vi ikke hæver prisen på vores tv-pakker i hele 2022," siger Sune Nabe Frederiksen, adm. direktør i Norlys Digital.
- Kilde: Stofa, B.T.