Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reasonDisney+ stod for en tredjedel af 'Jungle Cruise' premieren - FlatpanelsDK

Disney+ stod for en tredjedel af 'Jungle Cruise' premieren

04 Aug 2021 | Rasmus Larsen |

I sin åbningsweekend omsatte Jungle Cruise for omtrent 90 mio. dollars, hvoraf 30 mio. kom fra Disney+ Premier Access. Det er en voksende andel ift. Black Widow.

I biografer og stuer

Disney gav i fredags sin nye film, Jungle Cruise, simultanpremiere. Den verserende konflikt mellem danske biografer og filmstudier holder imidlertid filmen ude af de fleste sale herhjemme. Selskabet har udsendt salgstal for åbningsweekenden, der viser, at omsætningen er nogenlunde ligeligt fordelt i imellem hhv. det hjemlige biografmarked, det internationale biografmarked og Disney+ Premier Access, altså muligheden for leje af premierefilm i stuen. - "Disney’s Jungle Cruise debuted at #1 this weekend, opening to an estimated total of more than $90M globally, including $34.2M in domestic box office, $27.6M in international box office, and over $30M in Disney+ Premier Access consumer spend globally," oplyser selskabet.

Jungle Cruise

'Jungle Cruise' som Premier Access på Disney+

En voksende andel

Disney+ Premier Access repræsenterer for Jungle Cruise en voksende andel ift. Marvels Black Widow, hvor fordelingen var 80/78/60 mio. dollars i åbningsweekenden. Flere faktorer påvirker tallene. Coronavirus holder fortsat visse biografer lukket, mens andre har fravalgt at vise filmen pga. simultanpremieren. Omvendt er Disney+ Premier Access kun tilgængelig i et begrænset antal lande og ikke en af de største Disney+ regioner, Indien. Se også: Tema: Biografer vs. streaming Disney beholder typisk 50-60% af biografbilletsalget modsat estimeret 70-100% af omsætningen på Disney+ Premier Access, afhængigt af platform. Disney har ikke bekræftet yderligere Premier Access-titler, men det er sandsynligt, at der kommer en udmelding i næste uge i forbindelse med fremlæggelse af regnskab. Selskabet gentager dog, at simultanpremiere handler om at give seerne et valg. - "We remain focused on offering consumer choice during these unprecedented times, and it is clear that fans and families value the ability to make decisions on how they prefer to enjoy Disney’s best-in-class storytelling," siger Disney Media and Entertainment Distribution. - Kilde: Disney

Tilmeld dig Flatpanels Nyhedsbrev

Seneste nyheder, artikler og anmeldelser i indbakken.

Flere nyheder

LGs 2024 OLED TV nu i handlen i Danmark

14 Jun 2024 |

Hisense tilslutter sig igen 8K-alliancen

14 Jun 2024 |

Der hamstres storskærme før en stor sportssommer

13 Jun 2024 |

Første 8K 3D-kamera til Apples Immersive Video-format afsløret

13 Jun 2024 |

Streamingtjenesten Max har nu tv-kanaler inkl. Kanal 5

12 Jun 2024 |

Ingen danske biografer kan vise 'Inderst inde 2' som Pixar ønsker

12 Jun 2024 |