HBO Max, Paramount+ m.fl. har i USA lanceret billigere abonnementer med reklamer. Disney+ har derimod ingen planer om at introducere reklamer, ifølge topchef Bob Chapek.
Disney+ uden reklamer
På en konference sagde Disneys topchef, at man er tilfreds med den nuværende abonnementsmodel. Der er ingen planer om at lancere et billigere, reklamefinansieret abonnement, om end den fremtidige mulighed ikke blev udelukket kategorisk.
- "We’re always reevaluating how we go to market across the world, but we’ve got no such plans now to do that. We’re happy with the models that we’ve got right now," sagde Bob Chapek. "We won’t limit ourselves and say no to anything. But right now, we have no such plans for that."
Disney+ jagter Netflix, som fortsat er den førende streamingtjeneste globalt. Netflix har ligeledes meldt ud, at der ikke foreligger planer om at introducere reklamer. Netflix siger, at en reklamefri tjeneste "forbliver dybt forankret i vores brand".

Disney+ hævede prisen i februar 2021, hvor Star-sektionen blev tilføjet
Planmæssig prisstigning
Disney+ blev lanceret i november 2019 og er stadig i en global ekspansionsfase. Abonnementsprisen blev hævet i februar 2021 og Disney+ nåede 100 millioner abonnenter verden over i marts 2021.
Prisstigningen forløb planmæssigt og fik ikke kunderne til at opsige i stor skala, ifølge topchefen.
- "We did launch at a very attractive price-value opening point," sagde Chapek. "The first price increase that you mentioned in the first 16 months happened recently, and we’ve seen no significantly higher churn because of that."
- Kilde: Disney via The Verge